دوشنبه 9 مهر 1403

پروژه‌های گردشگری استان اردبیل تعیین تکلیف می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پروژه‌های گردشگری استان اردبیل تعیین تکلیف می‌شوند

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: همه طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری در حال ساخت و یا نیمه‌کاره در مناطق مختلف این استان امسال و نیمه اول سال آینده تعیین تکلیف، تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند.

نادر فلاحی روز یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری خلخال افزود: تلاش می‌شود تا به هر طریق ممکن از جمله ارائه تسهیلات بانکی و یا رفع مشکلات اداری پروژه‌های گردشگری استان همه طرح‌های آغاز شده از سال‌های گذشته به بهره‌برداری برسد.

وی اظهارداشت: اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری با استفاده از اعتبارات سفر رییس‌جمهوری به این استان در طرح‌های سرمایه‌گذاری شده گردشگری از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت لازم از انها برای تحقق شعار سال جهش تولید اقدام خواهد کرد.

وی از آغاز فعالیت مجدد جشنواره‌های مختلف در استان اردبیل از اول تیرماه امسال خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌ها با هدف ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم پس از گذران دوران سخت کرونا صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از پروژه‌های نو و خلاق در عرصه گردشگری را از برنامه‌های این اداره کل در سال جاری دانست و گفت: انتظار می‌رود روسای شهرستانی در این زمینه پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

او افزود: در راستای پیگیری میزان پیشرفت پروژه‌های جهش تولید برای افتتاح در سال 99 انتظار می‌رود روسای شهرستانی با تقویت روحیه مطالبه‌گری میزان پیشرفت پروژه‌ها و مسائل و مشکلات را روزانه به معاونت‌های مربوطه اعلام کنند تا زمینه برای حل این مشکلات فراهم آید.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی در هفته جاری یا آینده از سوی فرمانداران ابلاغ می‌شود، گفت: تعامل بیشتر با امامان جمعه، نمایندگان و به ویژه فرمانداران در شهرستان‌ها باید مورد توجه جدی روسای شهرستانی قرار بگیرد.

فلاحی اظهارکرد: میزان جذب اعتبارت شهرستانی ملاک ارزیابی عملکرد ادارات میراث فرهنگی در شهرستان‌ها خواهد بود و انتظار می‌رود روسای شهرستانی در این زمینه تلاش و اهتمام جدی داشته و با پیگیری‌های لازم زمینه برای جذب اعتبارات مورد نیاز برای طرح‌ها را فراهم آورند.

او با اشاره به در پیش رو بودن روز جهانی صنایع دستی افزود: برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و تجلیل از فعالان این حوزه در اولویت برنامه‌های هفته پیش رو خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه شهرستان خلخال در آینده نزدیک با توجه به ظرفیت‌های مناسب گردشگری به قطب سوم گردشگری این استان تبدیل خواهد شد، تشریح کرد: طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو این شهرستان پس از 15 سال انتظار آماده برای اجرا و عملیاتی شدن است.

وی گفت: معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری این شهرستان بطور شایسته با استفاده از ظرفیت رسانه ملی، فضای مجازی. تبلیغات پیرامونی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز

طرح‌های گردشگری سرمایه‌گذاری شده از سوی بخش خصوصی 2 برنامه مهم اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل برای امسال خلخال است.

او با اشاره به اینکه چند طرح بزرگ گردشگری در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال اجرا می‌باشد، اظهارداشت: مجتمع قصرهای چوبی، هتل 5 ستاره، هتل رغائب، اقامتگاه‌های اسکان موقت، پل معلق، زیپ لاین و مسیر گردشگری سلامت از جمله طرح‌های بزرگ در حال اجرا در این تفرجگاه است.

وی همچنین به ارائه بسته‌های حمایتی ویژه از سوی این اداره کل به سرمایه‌گذاران راغب به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان اشاره کرد و گفت: برای راه‌اندازی پل معلق منطقه ازناو بیش از 15 هکتار از اراضی ملی در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته، 80 میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات اعتباری توسعه پایدار روستایی پرداخت شده و تسهیلات 420 میلیارد ریالی هم در نظر گرفته شده است. فلاحی اظهارکرد: شهرستان خلخال با موقعیت بسیار مناسب گردشگری و همسایگی با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی در آینده به عنوان دروازه جنوبی ورود گردشگران استان اردبیل مورد توجه بوده و گردشگری منطقه در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

*س_برچسب‌ها_س*