سه‌شنبه 3 مهر 1403

پزشکیان: خواستار اصلاح فوری ساختارهای بین المللی برای رفع تحریم‌ها هستیم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
پزشکیان: خواستار اصلاح فوری ساختارهای بین المللی برای رفع تحریم‌ها هستیم

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان در نشست سازمان ملل تاکید کرد: خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین‌المللی به منظور تضمین حضور کشورهای در حال توسعه در تصمیم‌گیری‌ها و شکل‌گیری ساختاری عادلانه و پاسخگو برای حل مسائل مالی این کشورها هستیم.

مسعود پزشکیان، امشب به وقت تهران در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» که در سالن مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد با بیان اینکه مواجه با چالش‌های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل بر اساس عدالت و صداقت است، گفت: بیایید آینده‌ای عادلانه و پر رونق برای فرزاندانمان بیافرینیم؛ محور این تلاش مشترک، توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل متحد به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دیدگاه ها و ملاحظات خود را پیرامون سند آینده در این سازمان ثبت کرده است.

خبر مرتبط واکنش عراقچی به نقل قول برخی رسانه‌ها از رئیس‌جمهور مبنی‌بر آمادگی ایران برای کاهش تنش با رژیم اسرائیل

وزیر امورخارجه کشورمان نقل قول برخی رسانه‌ها از رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ایران آماده کاهش تنش با رژیم اسرائیل است را به شدت تکذیب کرد و گفت که آقای پزشکیان به هیچ عنوان چنین اظهاراتی نداشت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تقویت نظام چندجانبه گرایی به منظور برخورد ریشه‌ای با چالش هایی همچون جنگ، تبعیض، فقر و گرسنگی باید مبنای کار مشترک ما برای آینده باشد، افزود: نقش فرهنگ و ارزش‌های خانواده و ضرورت گفت وگوهای بین نسلی به منظور حفظ ارزش های فرهنگی و همزمان با توجه به نقش زنان، دختران و جوانان و توانمندسازی آنها انکارناپذیر است. پزشکیان اعلام کرد: اولویت های کاری دولتِ من در سطح ملی توجه به سلامت، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تأمین اجتماعی، ایجاد فرصت‌های برابر و کاهش انواع نابرابری، توزیع مناسب درآمدها، تقویت و تحکیم نهاد خانواده، کاهش فقر و تبعیض، گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی زنان و جوانان و بهره مندی از محیط زیستی مطلوب است. خواستار اصلاحات فوری موسسات بین‌المللی و شکل‌گیری ساختاری عادلانه در حل مسائل مالی کشورها هستیم وی با بیان اینکه دستیابی به صلح و توسعه نیازمند احترام به حق توسعه کشورها، توجه به اولویت‌های توسعه‌ای و ویژگی‌های فرهنگی و رعایت اصول انصاف و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در برابر کشورهای در حال توسعه است، گفت: تحریم‌های یکجانبه دستیابی به اهداف توسعه پایدار را متوقف می‌کند و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تدوین می‌شود، لحاظ شود. خبر مرتبط روایت آسوشیتدپرس از بازتاب نشست «مسعود پزشکیان» با خبرنگاران در نیویورک

آسوشیتدپرس در بازتاب نشست «مسعود پزشکیان» رییس جمهوری ایران با خبرنگاران در نیویورک، نوشت: رئیس جمهور ایران می‌گوید اسرائیل برای گسترش درگیری‌ها در منطقه، برای ایران «دام» پهن کرده است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم دبیرکل سازمان ملل متحد با مشارکت کشورهای قربانی تحریم، گزارش جامعی به مجمع عمومی ارایه کند. رئیس‌جمهور در عین حال تاکید کرد: خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین‌المللی به منظور تضمین حضور کشورهای در حال توسعه در تصمیم‌گیری‌ها و شکل‌گیری ساختاری عادلانه و پاسخگو برای حل مسائل مالی این کشورها هستیم. پزشکیان با بیان این مطلب که پیمان آینده و پیمان دیجیتال باید به کاهش شکاف دیجیتال شمال و جنوب جهانی به ویژه از طریق انتقال فناوری نوین و رفع موانع کمک کند، اظهار کرد: مشارکت موثر کشورهای جنوب در حکمرانی اینترنت و هوش مصنوعی، احترام به قوانین ملی کشورها و مقابله با انحصار طلبی ضرورتی انکار ناپذیر است.

پایان اشغالگری در غزه پیش‌نیاز توسعه و صلح جهانی است

وی تاکید کرد: ما خواستار جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای و منطقه‌ای عاری از سلاح‌های کشتارجمعی در خاورمیانه، بدون هیچ‌گونه پیش شرطی هستیم. رئیس جمهور افزود: به‌عنوان قربانی تروریسم، همواره پیشگام مبارزه با این پدیده شوم بوده و آماده همکاری با کشورهایی هستیم که به دنبال مقابله واقعی با تروریسم هستند. ایران خواستار منطقه‌ای قوی، متحد، امن و با ثبات است که در آن منابع کشورهای منطقه برای هم‌افزایی در جهت پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و رفع مشکلات مشترک مصرف شود. پزشکیان تاکید کرد: در جهانی که مردم غیرنظامی با قساوت در غزه کشته می‌شوند، تروریسم کور دولتی، کودکان و زنان را به خاک و خون می‌کشد و از نسل‌کشی و ترور حمایت می‌شود، هیچ سندی صلح و توسعه را تضمین نخواهد کرد. پایان اشغالگری، توقف آپارتاید در فلسطین و آتش‌بس فوری در غزه، پیش‌نیاز توسعه و صلح جهانی است. به گزارش ایرنا، رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، صبح روز یکشنبه اول مهر 1403 در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک شد.

دکتر پزشکیان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، دیدارهایی نیز با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

وی نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.

خبر مرتبط پزشکیان تصویری از حاشیه سفرش کنار ظریف منتشر کرد + فیلم

رئیس جمهور تصویری از حاشیه سفر خود کنار ظریف و هیات همراه به نیویورک را در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، صبح روز یکشنبه اول مهر 1403 در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک شد.

دکتر پزشکیان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، دیدارهایی نیز با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

وی نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

پزشکیان: خواستار اصلاح فوری ساختارهای بین المللی برای رفع تحریم‌ها هستیم 2
پزشکیان: خواستار اصلاح فوری ساختارهای بین المللی برای رفع تحریم‌ها هستیم 3
پزشکیان: خواستار اصلاح فوری ساختارهای بین المللی برای رفع تحریم‌ها هستیم 4