سه‌شنبه 3 مهر 1403

پزشکیان سکوت جامعه جهانی مقابل کشتار صهیونیست‌ها در غزه را بشکند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
پزشکیان سکوت جامعه جهانی مقابل کشتار صهیونیست‌ها در غزه را بشکند

کارشناس مسائل بین‌الملل، گفت: رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات آشکار می‌شود؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران می‌تواند سکوت جامعه جهانی را بشکند تا شورای امنیت برای جلوگیری از کشتار مردم غزه، اقدام کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل، گفت: رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات آشکار می‌شود؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران می‌تواند سکوت جامعه جهانی را بشکند تا شورای امنیت برای جلوگیری از کشتار مردم غزه، اقدام کند.

حسن هانیی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با حضور رئیس جمهور در مقر سازمان ملل برای شرکت در مجمع عمومی این سازمان، اظهار کرد: به نظر می‌رسد نخستین سفر پزشکیان در قامت رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به این دلیل که فضای منطقه پرتنش و بحرانی است و اگر این بحران کنترل نشود ممکن است به یک درگیری خونین منطقه‌ای منجر شود.

وی افزود: ماجراجویی رژیم صهیونیستی در لبنان و انفجار شبکه ارتباطی لبنان که منجر به شهادت ده‌ها نفر و مجروح شدن صدها نفر از مردم لبنان شد، یک عملیات تروریستی آشکار از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی لبنان تلقی می‌شود که در طول 12 ماه گذشته هم رژیم صهیونیستی در غزه دود 42 هزار نفر از مردم بی‌دفاع را به شهادت رساند. این نشان می‌دهد متأسفانه جامعه جهانی در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده است.

پزشکیان سکوت جهانی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را بشکند

این کارشناس مسائل بین‌الملل با طرح این موضوع که سازمان ملل به عنوان نهاد حافظ صلح در برابر این جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده است، گفت: در فضایی که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات آشکار می‌شود حضور رئیس جمهور اسلامی ایران نه تنها به عنوان نماینده ملت ایران بلکه عنوان نماینده‌ای از ملت‌های منطقه و محور مقاومت در سازمان ملل می‌تواند سکوت جامعه جهانی را بشکند و فضایی ایجاد کند که سازمان ملل به خصوص شورای امنیت برای جلوگیری از کشتار مردم غزه، اقدامی انجام دهد.

هانی زاده عنوان کرد: موضوعات مهمی توسط رئیس جمهور اسلامی ایران از تریبون سازمان ملل مطرح خواهد شد از جمله کشتار یک ساله مردم بی‌دفاع غزه توسط رژیم اسرائیل، بی‌تفاوتی جامعه جهانی نسبت به این جنایات همچنین ضرورت ایجاد صلح پایدار از طریق تعامل بین قاره‌ای، بخشی از سخنرانی رئیس جمهور اسلامی ایران را تشکیل خواهد داد.

صلح ایران باید به گوش جهانیان برسد

وی با طرح این موضوع که رویکرد دولت پزشکیان همگرایی منطقه‌ای است، ادامه داد: پزشکیان رئیس جمهور می‌خواهد همگرایی منطقه‌ای بین ایران و همچنین کشورهای اسلامی شکل بگیرد. بنابراین صدای صلح جمهوری اسلامی ایران باید از طریق رئیس جمهوری اسلامی ایران و از تریبون سازمان ملل متحد به گوش جهانیان برسد.

این کارشناس امور بین‌الملل با یادآوری اینکه ایران تقابل با جریان‌های تروریستی در منطقه را طی چند دهه گذشته با هزینه‌های سنگینی که متحمل شده، ثابت کرده است، ادامه داد: صدها نفر از مردم ایران قربانی ترور گروهک‌های تروریستی شده‌اند بنابراین اینکه ایران برای صلح جهانی اقدامات گسترده‌ای انجام داده باید در مدار توجه جهانیان قرار بگیرد. پزشکیان از تریبون سازمان ملل متحد مسائل عمده منطقه‌ای و جهانی را مطرح می‌کند.

ایران حافظ امنیت اروپا در تقابل با قاچاق مواد مخدر است

هانی زاده همچنین به تلاش کشورمان در حفظ امنیت روانی و فیزیکی کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی در تقابل با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و افزود: ایران برای مقابله با قاچاق مواد مخدر صدها نفر از جوانان خود را در مرزها از دست داده است تا مواد مخدر به کشورهای اروپایی صادر نشود و منتقل نشود متأسفانه سازمان ملل در برابر این پدیده مخرب یعنی قاچاق مواد مخدر بین قاره‌ای هیچگونه کمکی به ایران نکرده است و باید در این خصوص سازمان ملل به کمک ایران برای حفظ مرزها و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از طریق کشورهای دیگر نظیر اروپا اقدام کند.

وی طرح مسائل مهم توسط رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی سازمان ملل متحد و حواشی آن را مؤثر و مهم برشمرد و تاکید کرد: علاوه بر این سخنرانی دیدارهای رئیس جمهور کشورمان دیدارهای مهمی با رهبران کشورهای مختلف جهان خواهد داشت.