شنبه 15 اردیبهشت 1403

پلیس امنیت اخلاقی

پلیس امنیت اخلاقی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با اعلام رسمی فرمانده انتظامی کشور، از بیست‌و‌ششم فروردین ماه برخورد با بدحجابی بازخواهد گشت.

وب‌گاه عصر ایران

اگر در دهه 80 صورت مساله کم حجابی و بی‌حجابی بود، در دهه جدید روایت «شُل حجابی» موضوعیت پیدا کرد. یعنی دیگر افراد کم حجاب با مانتو‌های کوتاه (تا زانو) نُرمی پذیرفته شده و بهنجار تعریف می‌شدند. در این مقطع مساله حجاب و عفاف، به افرادی تحت عنوان «شُل حجاب» بسط پیدا کرد.

وب‌گاه فرارو

اگر در دهه 80 صورت مساله کم حجابی و بی‌حجابی بود، در دهه جدید روایت «شُل حجابی» موضوعیت پیدا کرد. یعنی دیگر افراد کم حجاب با مانتو‌های کوتاه (تا زانو) نُرمی پذیرفته شده و بهنجار تعریف می‌شدند. در این مقطع مساله حجاب و عفاف، به افرادی تحت عنوان «شُل حجاب» بسط پیدا کرد

وب‌گاه عرشه آنلاین

پرونده جنجالی اپلیکیشن «دیوار» و حکم حبس مدیرعامل آن شاید مهمترین پرونده قضائی استارتاپ‌ها در سال گذشته بود که با درایت قوه قضائیه ختم به خیر شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اطلاعات آنلاین نوشت: سه چهار ساعتی در پلیس امنیت نشستیم و بعد یک برگه جلب آوردند و جلوی من گذاشتند؛ گفتند شما جلب شده اید و باید اینجا باشید تا زمانی که من را به بازداشتگاه ببرند حدود هفت، هشت ساعت گذشته بود و من آنجا نشسته بودم...

وب‌گاه خبر آنلاین

نویسنده در یادداشت حاضر به این سوال جواب می‌دهد که هدف اعضای جبهه پایداری در مجلس با تهیه طرح‌های پی‌درپی در باره زنان و ایجاد خشم در مردم برای دست یابی به چه هدفی است؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عصرایران نوشت: رگِ مظلومانه مهسا چنان احساسات عمومی را تحریک کرد که در پی آن شاهد چند ماه التهاب بودیم.

وب‌گاه عصر ایران

بی‌گمان مهم‌ترین خبر شهریور 1401 خورشیدی از حیث اثرگذاری و بسامد که در عین حال، یک نقطه عطف به حساب می‌آید خبر درگذشت مهسا (ژینا) امینی در مقر پلیس امنیت اخلاقی (‌کمیته وزرا - گشت ارشاد) است که فارغ از علت مرگ افکار عمومی را از این نظر جریحه‌دار کرد که دختر زیبای مسافر و غریب در تهران را چرا باید ون گشت ارشاد با خود به آن محل ببرد؟ سابقه رفتار تحقیر آمیز گشت ارشاد با زنان و دختران ایران...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نخستین سال قرن جدید را مردم با این امیدها آغاز کردند، اما همه این امیدها باز هم آرزو شد؛ سال به میانه که رسید با التهاب در عرصه‌های مختلف درهم آمیخت.

وب‌گاه خبر آنلاین

فرارو نوشت: مهسا امینی نه یک سلبریتی بود و نه فردی نام آشنا، اما پرسش این است چرا لحظه مرگ او چنان اهمیت دارد که او را بتوان «چهره سال» نامید؟ در چرایی این موضوع می‌توان به پنج فاکتور مهم اشاره کرد.

وب‌گاه فرارو

لحظه مرگ مهسا علاوه بر پیامد‌های سیاسی و اجتماعی‌اش، تاثیری عمیق را بر عرصه اقتصاد نیز بر جای گذاشت. چند ماه ناآرامی در خیابان‌ها، نبض اقتصاد کشور را به شدن پر التهاب کرده بود. منازعات سیاسی بر سر سفره‌های مردم و ریزترین حوزه‌های زندگی‌شان سایه افکنده بود. در برخی از شهرها، به مدت چند روز مغازه‌های بسته شده بودند؛ چرا که کف خیابان‌های صحنه را برای کاسبی‌کردن و معامله ناامن کرده بود.

وب‌گاه عصر ایران

وزارت امور خارجه استرالیا همچنین با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق عرضه فناوری پهپادی به آن - ادعایی که از سوی تهران و مسکو رد شده - اعلام کرد که 13 فرد و یک نهاد ایرانی مرتبط را تحریم کرده است.

خبرگزاری دانشجو

گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، استرالیا موضع گیری خصمانه جدیدی علیه ایران اتخاذ کرد. پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا امروز دوشنبه از تحریم های کشورش علیه ایران خبر داد. استرالیا با ادعای نقض حقوق بشر در ایران و حمایت نظامی آن از جنگ روسیه در اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه افراد و یک نهاد ایرانی اعمال کرد. بر اساس این گزارش، در ارتباط با تحولات اخیر ایران، وزارت خارجه استرالیا، چند فرد...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دولت استرالیا تحریم‌های جدیدی علیه افراد و یک نهاد جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دولت استرالیا تحریم‌های جدیدی علیه افراد و یک نهاد ایرانی اعمال کرد.