چهارشنبه 4 مهر 1403

پوشش گسترده سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل توسط رسانه‌های چینی + عکس

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پوشش گسترده سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل توسط رسانه‌های چینی + عکس

اقتصادنیوز: سخنان و مواضع رئیس جمهوری ایران در اولین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های خبری چینی‌زبان داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نخستین سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان شب گذشته در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد و اظهارات وی مورد توجه بسیاری از رسانه‌های چینی زبان قرار گرفت.

درهمین راستا، تلویزیون ملی چین در بازتاب خبری سخنان پزشکیان عنوان کرد که رئیس‌جمهوری ایران در نشست سازمان ملل متحد تاکید کرده است که گسترش درگیری های منطقه ای به نفع هیچ کشوری نیست.

این رسانه افزود: پزشکیان در مصاحبه‌ای با رسانه‌های خارجی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به کشتار مردم فلسطین، از جمله زنان و کودکان توسط [رژیم] اسرائیل اشاره کرده و سکوت نکردن جامعه جهانی را در برابر این جنایات خواستار شده است.

نشریه گلوبال تایمز هم به نقل از تلویزیون ملی چین نوشت: پزشکیان تاکید کرده است که ایران در راستای دفاع از مردم ستم‌دیده، از فلسطینیان حمایت خواهد کرد.

این نشریه چینی با بیان اینکه پزشکیان انتقاداتی نسبت به رویکرد منفی رسانه‌های غربی در اطلاع رسانی جنایات [رژیم] اسرائیل در غزه مطرح کرد، تصریح کرد: تا زمانی که [رژیم] اسرائیل به جنایات خود ادامه دهد، صلح و امنیت واقعی در منطقه برقرار نخواهد شد.

درهمین پیوند، شبکه خبری گوانچا چین هم از تیتر «آمادگی ایران برای همکاری با قدرت‌های جهانی و پایان بن‌بست هسته‌ای با غرب» استفاده کرد.

این شبکه خبری به نقل از رئیس‌جمهوری ایران نوشت: تهران آماده است با قدرت‌های بزرگ جهانی همکاری کند تا بن‌بست موجود با کشورهای غربی در زمینه مسائل هسته‌ای را پایان دهد.

گوانچا با بیان اینکه پزشکیان بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرده است، تصریح کرد: ایران امیدوار است از مسیر گفت‌وگو و مذاکره، اختلافات موجود را حل کند و به دنبال دستیابی به راه‌حلی پایدار باشد.

این شبکه چینی همچنین به نقل از رئیس جمهوری ایران، تصریح کرد: تهران با وجود فشارهای خارجی به دنبال منافع ملی خود است و هرگز از حقوق هسته‌ای خود چشم‌پوشی نخواهد کرد.

شبکه فونیکس چین هم گزارشی از اظهارات رئیس‌جمهوری ایران منتشر و به نقل از وی عنوان کرد: پزشکیان نسبت به گسترش درگیری‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده است.

این رسانه چینی افزود: پزشکیان گفته است که جنگ و ناامنی نه تنها بر امنیت منطقه تأثیر می‌گذارد، بلکه تهدیدی برای صلح جهانی محسوب می‌شود.

فونیکس ادامه داد: پزشکیان بر تعهد ایران به صلح و امنیت در منطقه تاکید و ابراز امیدواری کرده است که از راه‌های دیپلماتیک بتوان به حل و فصل منازعات و رسیدن به آشتی و همکاری بلندمدت دست یافت.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
پوشش گسترده سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل توسط رسانه‌های چینی + عکس 2
پوشش گسترده سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل توسط رسانه‌های چینی + عکس 3
پوشش گسترده سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل توسط رسانه‌های چینی + عکس 4