دوشنبه 16 مهر 1403

«پژواک خیال»؛ روایتی بصری از تجلی خودآگاه و ناخودآگاه

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
«پژواک خیال»؛ روایتی بصری از تجلی خودآگاه و ناخودآگاه

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این نمایشگاه نقاشی با حضور هنرمندانی، چون حسین عصمتی، امیرحسین آقامیری و علی محمد شیخی افتتاح شد و قرار است با ارائه 30 تابلوی آبستره و مدرن که با تکنیک اکرلیک خلق شده‌اند، تصویری از خودآگاه و ناخودآگاه منصوره عالیخانی را به بازدیدکنندگان ارائه کند. این آثار که طی 6 سال گذشته خلق شده‌اند، برای اولین بار به نمایش درآمده‌اند و الهامات منصوره عالیخانی...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این نمایشگاه نقاشی با حضور هنرمندانی، چون حسین عصمتی، امیرحسین آقامیری و علی محمد شیخی افتتاح شد و قرار است با ارائه 30 تابلوی آبستره و مدرن که با تکنیک اکرلیک خلق شده‌اند، تصویری از خودآگاه و ناخودآگاه منصوره عالیخانی را به بازدیدکنندگان ارائه کند.

این آثار که طی 6 سال گذشته خلق شده‌اند، برای اولین بار به نمایش درآمده‌اند و الهامات منصوره عالیخانی از طبیعت و شهود این هنرمند را روی بوم نقاشی به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

عالیخانی با حضور در جمع دوستان و اهالی هنر نقاشی‌هایش را کشف و شناسایی خودآگاه و ناخودآگاهی برای ایجاد و خلق آثار هنری معرفی کرد که در این بستر تخیلات، احساسات و اداراکاتش روندی را ایجاد کرده که هر خط مولد خط دیگری و هر رنگ عامل رنگ دیگر و هر فرم علت فرمی دیگر باشد.

نمایشگاهی که محصول روند فکری‌اند و او حس درونی خود در خلق این نقاشی‌ها را محصول یک روند فکری همسو با هنر معاصر می‌داند و بر این نکته تاکید دارد که در خلق نقاشی‌هایی که به نمایش گذاشته شده‌اند، گاه شهودش راهنمایش بوده و گاه تجربیات گذشته هنرمندان هم نسلش.

عالیخانی رسالت یک هنرمند را خلق زیبایی می‌داند و می‌گوید که هر رنگ و قلمی که به کارش اضافه کرده، بعد احساسی و هیجانی‌اش را تقویت می‌کرده است. او می‌گوید: هیچ یک از نقاشی‌های نمایشگاه «پژواک خیال» را با دیدن مستقیم خلق نکرده‌ام بلکه سعی داشته‌ام بازی‌های بصری در کارم اتفاق بیفتد و با توجه به اینکه هنرمند باید جستجوگر و خلاق باشد این آثار در پی کشف و شهود زیبایی بوجود آمده‌اند.

علاقه‌مندان به بازدید از آثار ارائه شده در نمایشگاه «پژواک خیال» می‌توانند تا 18 اردیبهشت ماه هر روز از ساعت 9 تا 18 به گالری ابوالفضل عالی واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.