پنج‌شنبه 7 تیر 1403

پیاده‌روی چه تأثیری بر کمردرد دارد؟

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
پیاده‌روی چه تأثیری بر کمردرد دارد؟

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد پیاده‌روی از کمردرد پیشگیری می‌کند، همچنین بزرگسالانی که سابقه کمردرد دارند، اگر به طور منظم پیاده‌روی کنند، احتمال عود کمردرد آن‌ها تقریباً نصف می‌شود.

افراد زیادی در جهان به کمردرد مبتلا هستند عود مجدد کمردرد نیز بسیار رایج است؛ به طوری که کمردرد 7 نفر از هر 10 نفر پس از بهبود، طی یک سال عود می‌کند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر، بهترین روش برای مدیریت کمردرد و پیشگیری از عود آن، ترکیبی از ورزش و آموزش است؛ اما برخی از انواع ورزش به دلیل هزینه زیاد، پیچیدگی و نیاز به نظارت، برای بسیاری افراد در دسترس یا مقرون به صرفه نیست.

پژوهشگران دانشگاه مک‌کواری در استرالیا با کارآزمایی بالینی روی 701 بزرگسال، این موضوع را بررسی کردند که آیا پیاده‌روی که مقرون به صرفه و در دسترس است، تأثیری بر کمردرد دارد یا خیر. پیاده‌روی یک ورزش کم هزینه، در دسترس و ساده است که تقریباً هر کسی بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، سن یا وضعیت اجتماعی و اقتصادی خود می‌تواند آن را انجام دهد.

پژوهشگران معتقدند این ورزش ساده برای پیشگیری از کمردرد بسیار مفید است و عود این درد را به تعویق می‌اندازد؛ احتمالاً به این دلیل که شامل ترکیبی از حرکات نوسانی ملایم، تقویت ساختار‌ها و عضلات ستون فقرات، ایجاد آرامش و کاهش استرس و آزادسازی هورمون اِندورفین است که باعث ایجاد احساس خوب است. البته پیاده‌روی فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد که سلامت قلب و عروق، تراکم استخوان، تناسب وزن و بهبود سلامت روان از آن جمله هستند.

از دست ندهید

طرز تهیه کیک زردآلو با کرم مخصوص، یک عصرانه خاص و خوشمزه 

لیموناد سبز، یک لیوان شربت خنک تابستانی

ده کار وحشتناکی که ویپ با بدن شما انجام می‌دهد

قهوه دالگونای لوتوس، یک نوشیدنی خوشمزه برای عاشقان قهوه