پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی در پی درگذشت پردیس افکاری و صفرعلی کریمی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی در پی درگذشت پردیس افکاری و صفرعلی کریمی

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی، درگذشت دو هنرمند عرصه تئاتر «پردیس افکاری» و «صفرعلی کریمی» را تسلیت گفت.

در متن تسلیتی که از سوی کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی، به مناسبت این دو فقدان، منتشر شده، آمده است: «با کمال تأسف باخبر شدیم دو هنرمند عزیز از هنرمندان نامی عرصه‌های تاتر، سینما و تلویزیون ایران، زنده نام‌ها «پردیس افکاری» و «صفرعلی کریمی» به معبود ازلی پیوستند. به راستی، جز رد پای ِ خاطراتشان در خلق آثار ماندگار در صحنه و مهربانی، چه چیزی از آنها در خاطر ما خواهد ماند؟

فقدان این دو هنرمند فرهیخته را به خانواده‌ی همیشه همراه‌شان، نزدیکان، دوستان و همگنان‌شان در جامعه‌ی نمایشی کشور، تسلیت گفته و از درگاه ایزد متعال، برای روح بی آلایش‌شان، آمرزش و آرامشی آرزومندم.»

«پردیس افکاری» دانش آموخته رشته تئاتر از دانشگاه آزاد بود و دوره بازیگری را از گروه تئاتر «آناهیتا» شروع کرد. این هنرمند، در تئاتر با کارگردانانی چون زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی، مجید جعفری، شکرخدا گودرزی و قطب‌الدین صادقی همکاری داشته و از مهمترین نمایش‌هایی که در آنها بازی کرده می‌توان به آثاری چون «سوسنگرد»، «ابن سینا»، «باغ آلبالو»، «زیرگنبد کبود»، «ژاندارک»، «عروسی»، «عاشق‌کشون»، «دندون طلا» اشاره کرد.

صفرعلی کریمی نیز از پیشکسوتان تئاتر، سینما و تلویزیون استان زنجان، عصر چهارشنبه سوم اسفند، در سن 74 سالگی، چشم از جهان فروبست. این هنرمند پیشکسوت، فعالیت بازیگری خود را از سال 1355 آغاز کرده و بازی در بیش از 100 نمایش، 12 فیلم و 30 سریال تلویزیونی را در کارنامه خود داشت.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید