جمعه 31 فروردین 1403

پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت حبیب الله صادقی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت حبیب الله صادقی

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت حبیب الله صادقی هنرمند نقاش متعهد را تسلیت گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای درگذشت حبیب الله صادقی به شرح زیر است:

«استاد حبیب الله صادقی هنرمند برجسته عاشورایی، چهره ماندگار هنر انقلاب و دفاع مقدس و قلم طلایی هنر ایران در آستانه ماه محرم تن را در میان زمینیان رها کرد، بر هُمای جان نشست و از عالم خاک پَرکشید تا بال در بال ملائک در پیشگاه معبودِ ازلی جایگاهی رفیع و مقامی شامخ یابد.

آن زنده‌یاد که با زبان شیوای هنر، پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاد و جلوه‌هایی از زیبایی دین را به زبان تصویر نشان می‌داد؛ تصویرگر پیشاهنگ جبهه هنری انقلاب و مقاومت و جویبار زلال هنر ایران و انقلاب بود که در آثارش سراسر نبرد تاریکی و روشنایی را بازنمایی می‌کرد. هنرمندی که توش و توان خود را در راه ثبت حقیقت از منظر ولایت و بیان هنرمندانه آنچه در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورده بود، صرف کرد و جان‌های خسته مردمان عصر جدید را با هنر دینی و انقلابی آشنا ساخت. در میدان بود و در معرکه، عماروار. سینه سپر کرده انقلاب و هنرمندی در تراز انقلاب اسلامی که در دوران فعالیت درخشان خود خدمات و زحمات بسیاری در عرصه ترویج فرهنگ و هنر قرآنی کشید و در خلق آثار ماندگار و جاودان همتی وافر گماشت. آثار بی‌بدیلش، برجوشیده از روحیه انقلابی و مُلهم از تعالیم قرآن و سرشار از جسارت، نوآوری و زیبایی بود. او همواره در قامت یک هنرمند انقلابی و دلسوز، از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پاسداری کرد.

استاد صادقی در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس با آثارش در کنار مردم بود و باورها و آرمان‌های مردم را نقش زد و تا آخرین ثانیه‌های زندگی در کارگاه با صفای خویش با حرفه پر مخاطره خود مأنوس بود و لحظه‌ای از ایفای صحیح آن دریغ نورزید. از نقاشی‌های انقلابی پیش از انقلاب تا کاریکاتورهای جسورانه‌اش علیه منافقین مسلح در دهه 60، تا نقاشی کم نظیرش درباره فلسطین و قدس شریف تا تلاش مجاهدانه همه این سال‌های استاد در آخرین تابلوی نقاشی کم نظیرش با عنوان «در رسای سیمرغ» درباره سردار شهید سلیمانی، پایمردی این هنرمند بزرگ در انعکاس باورهای اسلامی و انقلابی در نقاشی قابل مشاهده است.

این جانب دوستی عمیقی با این هنرمند بزرگ داشتم و طی دیدارهای اخیر بنای همکاری جدی برای فعالیت‌های برون مرزی و مأموریتی فرهنگی در خارج از کشور بود؛ ولی چقدر زود به ناگزیر وقت عزیمتش فرا رسید و مرغ جانش از قفس تن بیرون رفت و از منزلگاه خویش تا اقیانوس بی‌کران سفر کرد؛ و اینک ما نه تنها هنرمندی بزرگ که سفیر فرهنگی خود را نیز از دست داده‌ایم.

با اندوه و دریغ فراوان درگذشت این هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی، کاریکاتور و گرافیک انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مقام معظم رهبری، خانواده محترم آن مرحوم، به ویژه همسر ایشان و سایر بازماندگان و یاران همراه ایشان و همه اصحاب هنر انقلاب و آنان که دل در گرو هنر این مرز و بوم دارند، تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوندِ جان آفرین می‌خواهم روح پاکش را در فردوس برین زانو به زانوی اولیای حق به آسودگی و آرامش برساند و به بازماندگان آن مرحوم شکیبایی، سلامتی و عزت دنیا و آخرت عنایت فرماید.»