شنبه 7 مهر 1403

پیام مسئولان فرهنگی کشور به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله / او مرد آزمون‌های سخت بود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پیام مسئولان فرهنگی کشور به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله / او مرد آزمون‌های سخت بود

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسئولان و مقامات فرهنگی و هنری کشور در پیام‌هایی جداگانه با تبریک و تسلیت شهادت «سیدحسن نصر الله» دبیرکل حزب الله لبنان، تاکید کردند: ثمره خون پاک این مجاهد فی‌سبیل‌الله به تقویت درخت تنومند مقاومت و زوال زودرس رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد. سیدرضا صالحی‌امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسئولان و مقامات فرهنگی و هنری کشور در پیام‌هایی جداگانه با تبریک و تسلیت شهادت «سیدحسن نصر الله» دبیرکل حزب الله لبنان، تاکید کردند: ثمره خون پاک این مجاهد فی‌سبیل‌الله به تقویت درخت تنومند مقاومت و زوال زودرس رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

سیدرضا صالحی‌امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به دست رژیم جنایتکار صهیونیست را محکوم کرد و شهادت وی را به محضر حضرت مهدی (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، ملت قهرمان لبنان، اعضای مجاهد حزب‌الله و مردم شریف ایران تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای شهدای عزیز علو درجات درخواست کرد.

در متن پیام آمده است: «نماد مقاومت، مجاهد نستوه و روحانی پارسا حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله پس از عمری مجاهدت و رهبری مدبرانه حزب‌الله به دست رژیم جنایتکار کودک‌کش صهیونیست به شهادت رسید. اینک همه ما عزاداریم و بر عهد و پیمانمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان رهایی قدس شریف استوار و پایدار خواهیم ماند»

محمد خزاعی در پی شهادت مظلومانه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به دست رژیم سفاک صهیونیستی پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است: حاج سید حسن نصرالله مجاهدی مومن، شجاع و مرد آزمون‌های سخت بود. رزمنده دلیر و خستگی ناپذیری که برای اعتلای عزت و غرور جهان اسلام و جبهه مقاومت همانند سدی آهنین در برابر رژیم متجاوز و اهریمنی صهیونیسم، طی چند دهه، سرافرازانه ایستاد و در همه این سالها، خار چشم دشمنان امت اسلامی بود.

وی افزود: او نمونه واقعی مجاهدی است که با تمام وجود و خلوص، پا در راه حقیقت و عدالت گذاشته و در این مسیر، از همه دلبستگی‌های مادی و دنیوی گذشته است. نام او به عنوان مبارزی شجاع و الگوبخش، همواره بر تارک تاریخ جهان اسلام خواهد درخشید. چهره پرفروغ و پرافتخاری که مشی مبارزه دائم با رژیم خونریز و کودک‌کش صهیونیستی را زیسته بود.

خزاعی ادامه داد: شهادت سرافرازانه این نماد مقاومت و شجاعت را به حضرت ولیعصر (عج)، رهبر عظیم‌الشان انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای، خانواده معزز آن شهید بزرگوار و مردم حق طلب لبنان، فلسطین و ایران بویژه به سینماگران و هنرمندان کشور، جامعه هنری و سینمایی حوزه مقاومت و جهان اسلام و همه آزادیخواهان در جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس سازمان سینمایی گفت: بی‌گمان، ترور ناجوانمردانه و بزدلانه این قهرمان همیشه زنده اسلام، بی‌پاسخ نخواهد ماند و ثمره خون پاک این مجاهد فی‌سبیل‌الله به تقویت درخت تنومند مقاومت و زوال زودرس رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: اینک هنرمندان و سینماگران متعهد، حق‌جو و آزاده می‌توانند با تبیین، روایت و تصویر واقعیات تاریخ خونبار رژیم غاصب صهیونیستی و جنایات جنون‌آمیز این رژیم به جهانیان، سهمی در این روشنگری داشته باشند.

علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تبریک و تسلیت و گفت و افزود: همان‌طور که کمتر کسی در دو دهه اخیر تصور می‌کرد سرانجام مبارک و سعادتمندانه‌ای جز شهادت در راه خدا فرجام حیات طیبه حاج قاسم سلیمانی باشد، هم او که سال‌ها در کوه و دشت و بیابان شهادت را جستجو می‌کرد، کمتر کسی هم فکر می‌کرد که خداوند متعال، فرجامی جز شهادت - این والاترین مقام سعادت - برای سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، آن‌هم به دست پلیدترین دشمن بشریت، رقم زده باشد.

شهادت این سید شهیدان حزب‌الله در زمانی صورت گرفت که اکثر قریب به اتفاق جامعه بشری فارغ از هر مذهب و مسلک و مرامی، به قساوت، جنایت، تجاوز، کودک‌کشی و اقدامات ضد بشری رژیم منحوس و رسوا و بی‌آبروی صهیونیستی گواهی داده‌اند.

مسیر روشن مبارزه علیه رژیم سفاک صهیونیستی و حامیان آبرو از کف داده و رسوایش، با مدد از خون مطهر هزاران شهید مردم لبنان، غزه، فلسطین تا آخرین مرحله یعنی نصر و فتح قریب ادامه خواهد داشت.

پیام مسئولان فرهنگی کشور به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله / او مرد آزمون‌های سخت بود 2