یک‌شنبه 1 مهر 1403

پیروزی فولاد در تهران و فرار چادرملو از شکست در اهواز

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پیروزی فولاد در تهران و فرار چادرملو از شکست در اهواز

در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، امشب دو دیدار برگزار شد.

ابتدا تیم فولاد خوزستان در ورزشگاه دستگردی تهران مهمان هوادار بود که با یک گل به پیروزی رسید.

این مسابقه با تک گل موسی کولیبالی در نیمه اول که با ضربه سر به ثمر رسید به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید و این تیم خوزستانی با 8 امتیاز از 5 بازی شرایط مطلوبی در جدول پیدا کرد.

اما نکته جالب توجه در این مسابقه حضور تعدادی از هواداران فولاد در ورزشگاه پاس قوامین (دستگردی) تهران بود. این ورزشگاه که به علت منطقه جغرافیایی و همچنین نداشتن پارکینگ و گیت ورودی هیچ‌گاه اجازه میزبانی از هواداران را نداشته، در این بازی پس از مدت‌ها رنگ هوادار را به خود می‌دید و تعدادی از هواداران فولاد با هماهنگی باشگاه از خوزستان به تهران آمدند تا تیم یحیی گل‌محمدی را حمایت کنند.

در دیگر مسابقه، تیم‌های استقلال خوزستان و چادرملو اردکان در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

آبی‌پوشان اهوازی بازی را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 11، کاینا نونیز از سد ادسون ماردن هم گذشت، اما در مقابل دروازه بدون دروازه‌بان، محمد پاپی با تکل به‌موقع خود سد راه گلزنی ستاره برزیلی استقلال خوزستان شد. در ادامه حملات آبی‌ها، سرانجام قفل دروازه چادرملو شکسته شد و در حالی‌که پاس تیوی بیفوما تغییر مسیر داد، توپ به آرام عباسی رسید و مدافع پیش‌تاخته استقلال خوزستان در دقیقه 12 برای تیمش گل زد.

آبی‌پوشان اهوازی برای رسیدن به گل دوم تلاش زیادی انجام دادند و تیم برتر زمین مسابقه در نیمه نخست بودند، اما حملات نصفه‌ونیمه شاگردان میودراگ بوژوویچ راه به جایی نبرد و آبی‌پوشان اهوازی با برتری یک‌گله به رختکن رفتند و ناکام در رسیدن به گل‌های بیشتر بودند. سعید اخباری، سرمربی چادرملو در نیمه دوم با تعویض‌های خود به دنبال تغییر شرایط بازی به سود تیمش بود و چادرملویی‌ها نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و حتی در دقیقه 61، تیرک دروازه استقلال خوزستان هم با ضربه علی خدادادی به لرزه در آمد، اما خبری از گل نبود.

شاگردان اخباری به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و سرانجام روی پاس محمدرضا مسلمی، گونسالوس گیلرمه در دقیقه 76 موفق به گلزنی شد. بعد از گلزنی گیلرمه، بازی جذاب و پرموقعیت دنبال شد، اما در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

پرونده هفته پنجم لیگ برتر فردا (یکشنبه) بسته خواهد شد که خیبر خرم‌آباد از ساعت 19 میزبان تراکتور تبریز است و در بازی همزمان، داربی اصفهان میان ذوب‌آهن و سپاهان به انجام می‌رسد.

نتایج هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران جمعه سی‌ام شهریورماه

نساجی مازندران 2-2 استقلال تهران

مس رفسنجان 0-0 گل‌گهر سیرجان

ملوان بندرانزلی 2-0 شمس‌آذر قزوین

پرسپولیس تهران 2-0 آلومینیوم اراک

شنبه سی‌ویکم شهریورماه

هوادار تهران 0-1 فولاد خوزستان

استقلال خوزستان 1-1 چادرملو اردکان

برنامه ادامه دیدار‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران یکشنبه اول مهرماه

ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان (ساعت 19)

خیبر خرم‌آباد - تراکتور تبریز (ساعت 19)