دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

پیشنهاد ایجاد گروه آزمایشی تربیت معلم و پیش‌بینی 128 مدرسه وابسته به دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پیشنهاد ایجاد گروه آزمایشی تربیت معلم و پیش‌بینی 128 مدرسه وابسته به دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضامراد صحرایی با اشاره به عنایت ویژه وزیر علوم به دانشگاه فرهنگیان و اختصاص 500 سهمیه جذب هیأت علمی که نزدیک به 20 درصد کل جذب هیأت علمی ایران است، اظهار کرد: در 10 سال 300 نفر جذب هیأت علمی انجام شد و در یک سال 500 نفر جذب می شوند.

وی ادامه داد: مواردی که در ستاد ملی تعلیم و تربیت مطرح شد با تأیید و حمایت وزیر علوم بود که سه‌شنبه به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رود.

صحرایی با بیان اینکه یکی از این موارد ایجاد گروه آزمایشی تربیت معلم است، افزود: مورد دیگر این است که 128 مدرسه وابسته به دانشگاه داشته باشیم البته به این معنا نیست که مدرسه‌داری و مدرسه سازی کنیم بلکه مدرسه‌ای که راحت در آن کارورزی انجام شود.

وی اضافه کرد: از دیگر موارد این است که استادان دانشگاه‌های دیگر با افتخار به دانشگاه فرهنگیان بیایند، آیین‌نامه ارتقا را متناسب با مأموریت‌مان اصلاح کنیم و در جذب دانشجومعلمان به دوره دبیرستان برگردیم و نظام استعدادیابی را پیاده سازی کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به شعار «انشگاه فرهنگیان؛ دانشگاه آینده»، تصریح کرد: این شعار یعنی همه باید به سمت جلو حرکت داشته باشند. دانشگاه آینده را جدی بگیریم و گفتمان تحول را به کف پردیس‌ها، سطح پردیس ها، خوابگاه و سراها برسانیم. پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید رئیس دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم رضا مراد صحرایی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است