سه‌شنبه 2 تیر 1405

چهاردستگاه تجهیزات پزشکی برای مناطق محروم کرمان اختصاص داده شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهاردستگاه تجهیزات پزشکی برای مناطق محروم کرمان اختصاص داده شد

جیرفت - ایرنا - نماینده مردم شهرستانهای کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی از تخصیص چهار دستگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برای نقاط کم برخوردار این شهرستانها خبر داد.

منصور شکرالهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این دستگاه ها را شامل سل کانتر، اتوکلاو، الکتروشوک و اتوانالایزر برشمرد و گفت: دستگاه های سل کانتر و اتوکلاو برای آزمایشگاه شهرستان قلعه گنج در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه های الکتروشوک و اتوانالایزر برای تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) منوجان در نظر گرفته شده اند، اظهار داشت: این دستگاه ها از طریق رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت تخصیص یافت.

شکرالهی دسترسی به امکانات اولیه حوزه بهداشت و سلامت را حق مردم دانست و از پیگیری برای رفع کمبودهای حوزه سلامت و درمان منطقه جنوب کرمان خبر داد.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تامین اعتبار ساخت یک پایگاه بهداشتی در شهر زهکلوت رودبار جنوب از طریق وزارت بهداشت نیز هم در دست پیگیری است.

جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

*س_برچسب‌ها_س*