سه‌شنبه 24 مهر 1403

چهار میلیارد ریال به موزه منطقه‌ای جنوب شرق اختصاص یافته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهار میلیارد ریال به موزه منطقه‌ای جنوب شرق اختصاص یافته است

زاهدان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: چهار میلیارد ریال اعتبار به منظور ساماندهی موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور در زاهدان اختصاص یافته است.

علیرضا جلالزایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار به منظور ساماندهی موزه از جمله تجهیز مخزن، رفع مشکلات ایجاد شده بر اثر سیل سال گذشته، تجهیزات اطفای حریق و تاسیسات از محل اعتبارات ملی به موزه منطقه‌ای جنوب شرق اختصاص یافته است.

وی گفت: موزه منطقه‌ای جنوب شرق ایران در فروردین سال 90 با معماری خاص و 13 هزار متر مربع مساحت و 10 هزار مترمربع زیربنا در بلوار شهید مطهری زاهدان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: این موزه در سه طبقه و سه بخش اصلی باستان شناسی، مردم شناسی و بوم شناسی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان در قالب تصاویر و اشیای تاریخی به معرفی منطقه جنوب شرق می‌پردازد.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت بیماری کرونا در حال حاضر بازدید از موزه‌ها انجام نمی‌شود و در این دوران علاقه‌مندان می‌توانند تنها از طریق فضای مجازی از موزه زاهدان، زابل و شهرسوخته دیدن کنند.

*س_برچسب‌ها_س*