شنبه 14 مهر 1403

چین توانایی مقابله با ویروس کرونا را دارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
چین توانایی مقابله با ویروس کرونا را دارد

سفیر چین در تهران گفت: چین با جدیدترین ابزار‌ها به دنبال پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «چانگ هوا» پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در محل سفارت این کشور برگزار شد عنوان کرد: پیش از عید سال نوی چینی در روز بیست و دوم ژانویه سخنگوی وزارت خارجه ایران مهمان سفارت چین شد. در این جلسه، در این مورد برگزاری نشست و مهمانی در این سفارتخانه صحبت کردیم و قرار شد طی آن به سوالات خبرنگاران پاسخ دهیم.

*س_رسانه‌های ایران درباره شیوع ویروس کرونا موضع بی‌طرفانه و علمی داشتند_س*

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و توجه رسانه‌ها به این موضوع گفت: رسانه‌های ایران در این باره دیدگاهی علمی و بی‌طرفانه داشتند و امیدوارم همچنان با دیدگاهی علمی، آرام، عادلانه و بیطرفانه به این مساله بپردازند. همانطور که به رییس سازمان بهداشت جهانی گفتم ترس از ویروس خطرناکتر خود آن است. این دیپلمات چینی یادآورشد: مبارزات دولت چین برای مبارزه سراسری با ویروس کرونا شروع شده و با جدیدترین ابزار‌ها به دنبال پیشگیری و مبارزه با آن هستیم. رییس‌جمهور فرماندهی مبارزه با این ویروس را برعهده دارند؛ تاکید ایشان سلامتی مردم است. چانگ هوا افزود: در چین، گروه مدیریت امور کنترل و پیشگیری ویروس به مدیریت نخست‌وزیر تشکیل شده است. اطمینان داریم که قادر با مقابله با این مساله هستیم، ضمن اینکه این اقدامات ما مورد حمایت جامعه جهانی است. سفیر چین در تهران با اشاره به حمایت وزیر امور خارجه از دولت و ملت چین بعد از شیوع این ویروس گفت: ظریف اولین وزیر خارجه ای بود که از دولت و ملت چین حمایت کرد. او در روز 23 ژانویه با زبان چینی از دولت و ملت چین حمایت کرد علاوه براین چند روز قبل در گفت وگو با وزیر خارجه چین، وانگ یی از حمایت او تشکر کرد. دیروز هم وزیر خارجه ایران دو توییت چینی نوشت و در توییتر از سوء استفاده آمریکا از این مسئله انتقاد کرد.

*س_از دولت و ملت ایران تشکر می‌کنم_س*

این دیپلمات چینی ادامه داد: هفته گذشته من از شهر شیراز و آرامگاه سعدی بازدید کرده و متوجه شدم که ظریف در توییتر خود شعر سعدی با عنوان «بنی آدم اعضای یک پیکرند» را نوشته است. او همچنین در پیام خود از شعر دو هزار ساله چینی استفاده کرده بود. درحال تکمیل...