یک‌شنبه 15 مهر 1403

ژست دفاع از مردم تنها حربه آمریکا برای غارتگری و تسلط بر مستضعفان جهان است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ژست دفاع از مردم تنها حربه آمریکا برای غارتگری و تسلط بر مستضعفان جهان است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد سقوط هواپیمای مسافربری شماره 655 توسط ناو آمریکایی یواس‌اس وینسنس بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است: ساقط نمودن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در دوازدهم تیرماه سال 67 یعنی درست چند هفته قبل از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط ایران نشان از نهایت...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد سقوط هواپیمای مسافربری شماره 655 توسط ناو آمریکایی یواس‌اس وینسنس بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

ساقط نمودن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در دوازدهم تیرماه سال 67 یعنی درست چند هفته قبل از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط ایران نشان از نهایت بی رحمی و تروریسم دولتی ایلات متحده آمریکاست این حادثه که منجر به شهادت 290 نفر از زنان و کودکان ایران و چند کشور دیگر شد اعتراف برخی مسئولین وقت آمریکا از روی عمد و با هدف فشار بر ایران برای پذیرش قطعنامه بوده است این فشار ناشی از استیصال رژیم بعث عراق از مقابله با رزمندگان ایرانی بود و به همین دلیل آمریکایی‌ها با این حربه به یاری دولت صدام شتافتند این اقدام تروریستی ایالات متحده آمریکا هر چند که بر اساس قواعد و مقررات بین المللی محکوم است، اما هیچگاه به طور رسمی ایالات متحده محکوم و مجازات نگردید این در حالیست که حوادث مشابه‌ای در سایر نقاط جهان با واکنش تند نهاد‌ها و مجامع بین المللی خصوصاً کشور‌های غربی مواجه میشود، اما نه تنها محکومیتی از جانب این نهاد‌ها و مجامع متوجه آمریکا نشد بلکه در مواردی ایران را به دلیل آنچه ادامه جنگ می‌نامیدند مقصر دانستند.

عجیب‌تر آنکه این اقدام تروریستی ارتش آمریکا منجر به عذرخواهی این رژیم از ملت و دولت ایران نشد و حتی به فرمانده ناو یو اس وینسنس و خدمه آن نشانه شجاعت دادند این حادثه غمبار درس بزرگی به ملل و دولت‌های جهان است تا با آن‌ها ثابت کند رژیم ایالات متحده آمریکا هیچ ارزش و مقرراتی را برنمی تابد مگر آن که منافع سلطه طلبانه خود را در آن ببیند. حقوق بشر و ژست دفاع از مردم تنها حربه‌ای است در دستان آمریکا برای غارتگری و تسلط بیشتر بر مستضعفان جهان است.

در سی و چهارمین سالگرد سقوط پرواز شماره 655 یاد و نام شهدای این حادثه را گرامی میداریم و این رد خون مظلومانه زنان و کودکان را دنبال کرده و نخواهیم گذاشت بزک حقوق بشری آمریکا و دیگر دولت‌های غربی منجر به سستی در مبارزه با استکبار جهانی شود.