شنبه 21 مهر 1403

کادر درمانی اعزامی از بوشهر به بیمارستان آبادان ملحق شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کادر درمانی اعزامی از بوشهر به بیمارستان آبادان ملحق شدند

آبادان - ایرنا - مدیر پرستاری دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 6 نیروی پرستاری و بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به کادر بخش سی‌سی‌یو بیمارستان طالقانی آبادان محلق شدند.

سکینه حسینجانی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اضافه شدن 2 بخش جدید سی‌سی‌یو در بیمارستان طالقانی آبادان و نیز افزایش بیماران کرونایی با کمبود پرستار در این بخش‌ها مواجه بودیم.

وی افزود: برای جبران کادر درمان در بخش سی‌سی‌یو از معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان درخواست نیروی کمکی داشتیم که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به عنوان اولین دانشگاه 6 نیرو را برای مدت 15 روز به آبادان اعزام کرد.

حسینجانی افزود: قرار است بعد از پایان ماموریت این افراد نیرو کمکی جدید از بوشهر جایگزین آنها شود.

مدیر بیمارستان آموزشی درمانی آیت الله طالقانی آبادان نیز از افزایش هشت تخت آی سی یو جدید و مجهز به این مرکز آموزشی و درمانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی ولید کوتی با اشاره به اشغال صد درصدی بخش‌های ویژه بیمارستان طالقانی آبادان به بیماران کرونایی افزود: به دلیل افزایش شمار بالای بیماران نیازمند به تخت‌های ای‌سی‌یو بودیم که پیرو دستور فوری رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان به همت پرسنل تجهیزات پزشکی و خدمات بخش تغییر کاربری داده و به تخت بزرگسال و ونتیلاتور تجهیز شد.

بیمارستان طالقانی آبادان محل بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان می باشد.

607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

ویروس کرونا در 2 هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از 200 کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

*س_برچسب‌ها_س*