سه‌شنبه 1 خرداد 1403

کادر درمان باید تحت شرایط مختلف اخلاق دینی و انقلابی خود را حفظ کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کادر درمان باید تحت شرایط مختلف اخلاق دینی و انقلابی خود را حفظ کند

سردار بهمن ریحانی گفت: کادر درمان باید تحت شرایط مختلف اخلاق دینی و انقلابی خود را حفظ کرده و با بیماران با آرامش رفتار کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، سردار بهمن ریحانی امروز شنبه در مراسم ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار که در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد ضمن تبریک این روز و تقدیر از پرستاران، اظهار داشت: حضرت زینب (س) با پرستاری از مجروحین قیام عاشورا به خصوص امام زمان خود یعنی حضرت زین العابدین (ع) کار عظیمی انجام داد که سبب شد نهضت حسینی و فرهنگ عاشورایی ماندگار بماند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) افزود: امروز اگر نهضت و فرهنگ عاشورایی نبود نمی توانستیم با عزت و افتخار از جامعه اسلامی خود که به سوی تمدن اسلامی در حرکت است، سخن بگوییم.

وی خاطر نشان کرد: در احادیث و روایات فراوانی از جایگاه کسی که از بیماران پرستاری می کند و نیازهای درمانی او را پاسخ می دهد سخن به میان آمده تا جایی که در حدیثی از پیامبر (ص) عنوان شده که چنین فردی با حضرت ابراهیم (ع) محشور خواهد شد.

سردار ریحانی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: اگرچه شیوع این بیماری فضای سخت و مشکلی را برای کشور رقم زد اما از طرف دیگر فضای لطیفی از نوعدوستی را در بین ملت به وجود آورد که تا ابد به یادماندنی خواهد بود.

وی بیان داشت: این بیماری چهره زیبای کادر درمان و جامعه پزشکی را بسیار زیباتر از گذشته نمایان کرد و نسیم با طراوتی را به جامعه پزشکی دمید و چهره زیبای کادر درمان را در کشور و نظام اسلامی درخشان کرد.

سردار ریحانی همچنین توصیه هایی به کادر درمان داشت و افزود: هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم و رفع نیازها و حوائج آنها به خصوص در بحث درمانی نیست لذا کادر درمان به خصوص در بیمارستان های سپاه باید به اخلاق درمانی و پزشکی بیشتر توجه داشته باشند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) گفت: کادر درمان باید تحت شرایط مختلف اخلاق دینی و انقلابی خود را حفظ کرده و با بیماران با آرامش رفتار کنند.

وی تصریح کرد: مراکز سپاه باید مراکز رجوع و ملجأ درماندگان و بیماران باشند چرا که فلسفه کار ما مادیات نیست بلکه برای رفع مشکل درمانی مردم دایر شده‌اند.

سردار ریحانی عنوان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی مدعی کمک به نیازمندان و تهیدستان هستیم لذا بیمار نباید جز رنج بیماری دغدغه دارو و پول درمان و سایر موارد را داشته باشد.

وی گفت: ما دکان بازار باز نکردیم و دنبال پول درآوردن نیستیم، ما در نظامی خدمت می کنیم که مدعی هستیم این نظام، نظام امام زمان (عج) و تهیدستان است که باید مشکلاتشان را حل و فصل کنیم، لذا اگر کسی به ما مراجعه کرد و نیازمند بود باید به آنها به صورت رایگان خدمات رسانی کنیم.

وی بیان داشت: نوع نگاه به بیماران در کشور ما با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست چرا که کادر درمان در کشور ما تمام توان خود را در خدمت‌رسانی به بیماران به کار می‌گیرد و این امر طی دو سال اخیر به خوبی محسوس بود و پرستاران و کادر درمان توانستند با یک کار جهادی به بیماران خدمات رسانی کنند.

سردار ریحانی افزود: یکی از مشکلات ما در کشور این است که به اندازه نیازمان پرستار نداریم و تا جایی که اطلاع دارم در کشور صد هزار پرستار کم داریم و این سبب می شود خدمات پرستاری کاهش یابد و اگر به دنبال حل این معضل نباشیم همواره در کشور مشکل اخلال در خدمات پرستاری را خواهیم داشت.

سردار ریحانی افزود: یکی از مشکلات ما در کشور این است که به اندازه نیازمان پرستار نداریم و تا جایی که اطلاع دارم در کشور صد هزار پرستار کم داریم و این سبب می شود خدمات پرستاری کاهش یابد و اگر به دنبال حل این معضل نباشیم همواره در کشور مشکل اخلال در خدمات پرستاری را خواهیم داشت.

انتهای پیام /

کادر درمان باید تحت شرایط مختلف اخلاق دینی و انقلابی خود را حفظ کند 2
کادر درمان باید تحت شرایط مختلف اخلاق دینی و انقلابی خود را حفظ کند 3