دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

کاغذ وارداتی با عرضه در بازار، ارزان شد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
کاغذ وارداتی با عرضه در بازار، ارزان شد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، کاغذ سفید تحریر 100 در 70 که در ابتدای سال جاری قیمت هربندش به یک میلیون و 600 هزار تومان بود و در ماه گذشته نیز به بندی یک میلیون و 400 هزار تومان رسید، در پی واردات و تخصیص ارز نیمایی، هر بند به یک میلیون و 340 هزار تومان کاهش پیدا کرد. البته کاغذ تحریر 60 در 90 نیز از بندی یک میلیون و 200 هزار تومان به بندی یک میلیون و 10 هزار تومان رسیده است.

محسن قدبیگی کارشناس بازار کاغذ با بیان این‌که قیمت در حال کاهش است، بیان کرد: کاغذهای وارداتی به بازار رسیده و در حال حاضر نیز قیمت روند نزولی پیدا کرده است. قیمت هر بند کاغذ تحریر 100 در 70 به یک میلیون 340 هزار تومان و هربند کاغذ 60 در 90 نیز به یک میلیون و 10 هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر قیمت کاغذ به زیر یک میلیون تومان بیایید، احتمال می‌دهیم به نرخ 900 هزار تومان می‌رسد. جنس‌های خریداری شده توسط تجار با ارز نیمایی 42 هزارتومانی کم‌کم دارد به بازار می‌رسد، اما برخی از تجار نیز با ارز آزاد کاغذ وارد کرده‌اند. این تجار کاغذ را نگه می‌دارند تا گران شود و بعد بفروشند که ضرر نکنند.

قدبیگی در پایان گفت: این کاهش قیمت تا اواسط شهریور ادامه دارد، اما بعد از آن که دفترسازان شروع به تولید می‌کنند و مصرف کاغذ افزایش پیدا می‌کند قیمت نیز روندی صعودی خواهد داشت.