یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

کامرانی فر: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اسکوچیچ تصمیم می‌گیرند / ای کاش کمیته فنی گزارش خود را به فدراسیون ارائه می داد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کامرانی فر: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اسکوچیچ تصمیم می‌گیرند / ای کاش کمیته فنی گزارش خود را به فدراسیون ارائه می داد

دبیر فدراسیون فوتبال گفت: اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از بررسی نظرات کمیته فنی درباره اسکوچیچ تصمیم گیری می‌کنند.

حسن کامرانی فر دبیر فدراسیون فوتبال درباره وضعیت اسکوچیچ در تیم ملی گفت: کمیته فنی نظر خود را درباره این مربی داده است، اما ای کاش این کمیته گزارش خود را به فدراسیون فوتبال ارائه می‌کرد. در مورد سرمربی تیم ملی تنها موضوعی می‌توانم بگویم این است که نیاز به تصمیم هیئت رئیسه فوتبال دارد و هیئت رئیسه فدراسیون تنها مرجعی است که می‌تواند در مورد سرمربی تیم ملی تصمیم‌گیری کند. نظر کمیته فنی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود اما هیئت رئیسه در مورد سرمربی تیم ملی تصمیم می گیرد.

گفته می‌شود با توجه به حد نصاب نرسیدن اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی درباره اسکوچیچ را خواهد گرفت.

کمیته بدوی درباره صلاحیت کاندیداها تصمیم می گیرد

حسن کامرانی فر درباره ثبت نام نامزد‌های ریاست فدراسیون فوتبال گفت: مرحله ثبت نام نامزد‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال امروز انجام شد. به طور دقیق بیش از 10 نفر در بخش ریاست ثبت نام کرده‌اند. 2، 3 نفر موفق به ثبت نواب رئیس خود نشدند. در بخش مدیران عامل هم بیش از 10 نفر از مدیران عامل باشگاه‌ها ثبت نام کرده اند که در حال حاضر با کمیته بدوی انتخابات در حال برگزاری جلسه و بررسی مدارک هستیم. تمامی پرونده‌ها در اختیار این کمیته قرار می‌گیرد. وظایف این کمیته است که صلاحیت‌ها را بررسی کنند و اعضای شرکت کننده را تایید و ابلاغ کنند و ما هم وارد مرحله برگزاری شویم. 21 روز این عزیزان فرصت کار دارند.

ثبت نام از احمد مددی انجام نشد 

کامرانی فر درباره اینکه احمد مددی خارج از زمان تعیین شده به فدراسیون مراجعه کرد، گفت: بله او حدود ساعت 6 عصر آمد. البته او از بزرگان فوتبال محسوب می‌شود و زحمات زیادی در فوتبال کشیده است. چون یک ساعت بعد از موعد مقرر آمد ثبت‌نامی از او صورت نگرفت.

درخواست5 میلیاردی اعضای مجمع را رد می کنم 

دبیر فدراسیون فوتبال درباره اینکه برخی از اعضای مجمع برای تأیید نامزد‌ها درخواست‌های 4 یا 5 میلیاردی داشتند و اگر این مسئله با سند ثابت شود موضع فدراسیون چه خواهد بود، گفت: من در این مورد چیزی نشنیده‌ام و کسی صحبتی نکرده است. خواهش می‌کنم اگر یک نفر چنین صحبتی می‌کند اجازه ندهیم که در مورد مجمع فدراسیون فوتبال که بزرگترین رکن تصمیم‌گیری است و تصمیمات کلان فوتبال کشور را می‌گیرد این حرف‌ها زده شود. این حرف‌ها از نظر من کاملا رد شده است. من تمام اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را می‌شناسم و همه آن‌ها از بزرگان فوتبال هستند. اگر کسی چنین صحبتی کرده باید در کمیته اخلاق پاسخگو باشد و اگر مستندی هم دارد ارائه دهد و قطعاً به آن رسیدگی خواهد شد.

شرایط برای ثبت نام همه کاندیداها یکسان بوده است 

کامرانی‌فر درباره تبعیض بین کاندیدا‌های ریاست فدراسیون فوتبال گفت: در طبقات فدراسیون درگیر مسائل انتخاباتی بودم و در این مورد این مسائل جزو اختیارات دیگر اعضای فدراسیون بوده است. باید بگویم در مورد افرادی که داخل فدراسیون آمده‌اند باید بگویم اگر دیگر افراد هم به داخل فدراسیون می‌آمدند همین شرایط برای‌شان وجود داشت و این مسئله برای همه یکسان بوده و امیدوارم این موضوع مهمی نباشد.

نظرات ماجدی در سایت فدراسیون فوتبال اعلام می شود 

کامرانی‌فر درباره اینکه سایت فدراسیون فوتبال ابتدا اعلام کرد ماجدی قصد شرکت در انتخابات را ندارد و سپس اعلام شد که ماجدی در انتخابات ثبت‌نام کرده است، گفت: چند روز است که من درگیر کار‌های انتخاباتی هستم و امور انتخابات را ا نجام می‌دهم و نمی‌توانم در مورد صحبت‌هایی که می‌گویید سرپرست فدراسیون انجام داده اظهارنظر کنم، اما آنچه مسلم است که نظرات ماجدی به صورت شفاف در سایت فدراسیون اعلام می‌شود.

جلسه ای با حضور اسکوچیچ برگزار می شود 

دبیر فدراسیون فوتبال درباره اینکه هیئت رئیسه فردا اسکوچیچ را هم دعوت خواهد کرد تا نظراتش را جویا شود، گفت: قطعاً همین‌طور است. اعضای هیئت رئیسه بعد از بررسی نظرات کمیته فنی، جلسه‌ای فردا با اسکوچیچ دارند و بعد از آن درباره این مربی تصمیم گیری می‌کنند.

ورود بازیکنان به بحث تصمیم گیری درباره اسکوچیچ درست نبود 

دبیر فدراسیون فوتبال درباره اینکه نظر اسکوچیچ در مورد استوری‌های منتشر شده بازیکنان تیم ملی چیست، گفت: فکر می‌کنم در آینده وقتی بازیکنان خودشان ببینند این استوری‌ها را متوجه بشوند که این کاری که انجام داده‌اند کار قشنگی نبوده است. چقدر خوب است که بازیکنان یکدلی و همدلی با یکدیگر داشته باشند. اجازه بدهند فدراسیون فوتبال و دیگر ارکان فدراسیون در این مورد تصمیم‌گیری کنند. ورود بازیکنان به بحث تصمیم‌گیری در مورد تعیین سرمربی تیم ملی کار قشنگی نبود. باید تلاش کنیم تا بازیکنان کنار همدیگر باشند و همدل باشند. هرکسی از طرف فدراسیون به عنوان سرمربی انتخاب شد یا انتخاب خواهد شد همه بازیکنان باید کنار همدیگر باشند و همه باید برای موفقیت در جام جهانی تلاش کنند. جام جهانی سال 2006 تجربه خوبی برای ما نبود همه می‌دانیم اکنون نبود همدلی ممکن است به تیم‌های رقیب کمک کند. رمز موفقیت همیشه یکدلی و همدلی بوده است و این موضوع هرچه سریع‌تر باید از تیم ملی جمع شود.

کمیته بدوی صلاحیت رسیدگی به انتخابات فدراسیون فوتبال را دارد 

کامرانی‌فر درباره اینکه افرادی که سه دوره در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال حضور داشته‌اند آیا تعیین صلاحیت خواهند شد یا نه، گفت: خوشحالم که اینقدر آگاه به مسائل اساسنامه هستید. کمیته بدوی انتخابات صلاحیت رسیدگی به مسائل را دارد. من به عنوان دبیرکل نمی‌توانم در این مورد اظهارنظر کنم. اجازه بدهید کمیته بدوی انتخابات بررسی و نظرشان را اعلام کنند. بعد هم کمیته استنیاف در این مورد اظهارنظر کند و کمیته استنیاف نظر نهایی را خواهد داد و هرچه این عزیزان اعلام کنند برای ما قابل اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال