یک‌شنبه 15 مهر 1403

کاهش شمار بیمه‌های بیکاری زنجان نشان از فعال بودن کارخانجات تولیدی استان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کاهش شمار بیمه‌های بیکاری زنجان نشان از فعال بودن کارخانجات تولیدی استان است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: کاهش شمار دریافت کنندگان بیمه بیکاری در زنجان نشان دهنده آن است که کارخانجات استان حتی در شرایط سخت اقتصادی و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، تعطیل نشده و همچنان فعال هستند.

فتح الله حقیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری این استان در سال گذشته سه هزار و 35 نفر بودند که این رقم در سال 99 به 2 هزار و 35 نفر رسیده است.

وی، همچنین آماری از تعداد بیمه شدگان اجباری در استان زنجان ارایه کرد و اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان اجباری این استان در سال 97 حدود 109 هزار نفر بود که در سال 98 تعداد این بیمه شدگان به 116 هزار و 269 نفر رسید.

حقیقی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع هفت هزار و 269 نفر به تعداد بیمه شدگان اجباری این استان اضافه شد که این رشد نشان از ایجاد شغل بود، اظهار داشت: پارسال (98) قریب پنج هزار نفر نیز به افتخار بازنشستگی نایل آمدند.

استاندار زنجان به شیوع ویروس کرونا در زنجان اشاره کرد و گفت: امسال تعداد هفت هزار و 600 نفر از صنوف آسیب دیده در زنجان برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کردند که از این حیث کمترین ثبت نام در سطح کشور را داشتیم.

حقیقی افزود: با توجه به صنوف آسیب دیده استان باید تعداد بیمه شدگان اجباری استان زنجان از 116 هزار و 269 نفر به 108 هزار و 669 نفر کاهش پیدا می کرد در حالیکه امروز تعداد بیمه شدگان زنجان 113 هزار و 443 نفر است.

وی تصریح کرد: هرچند کرونا به بخش های خدماتی این استان ازجمله رستوران ها و هتل ها، آسیب زده است اما در واحدهای تولیدی استان اشتغال ایجاد شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*