چهارشنبه 4 مهر 1403

کاکوتا و کوشکی برای انجام بازی مستقیم؟/ کلکسیونی از تعویض‌های اشتباه و دیرهنگام

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کاکوتا و کوشکی برای انجام بازی مستقیم؟/ کلکسیونی از تعویض‌های اشتباه و دیرهنگام

جواد نکونام با تعویض‌های دیرهنگام و در نهایت اشتباه، روز عجیبی را گذراند

به گزارش ورزش سه، نمایش استقلال در دربی پایتخت ضعیف و با توجه به مهره‌هایی که در اختیار داشت دور از انتظار بود، توقع می‌رفت که استقلال در این مسابقه اگر میانه میدان را در اختیار پرسپولیس قرار می‌دهد، جناحین را داشته باشد و از کناره‌ها موقعیت های زیادی روی دروازه پرسپولیس خلق کند اما تعداد موقعیت‌هایی که فرشاد فرجی خلق کرد از مجموع زکی‌پور، رضاییان و جلالی بیشتر بود.

اگر تک موقعیت استقلال روی ضربه ناگهانی ابولفضل جلالی را فاکتور بگیریم، استقلال موقعیت جدی در این مسابقه خلق نکرد و برنامه‌های تاکتیکی آنها را به جایی نبود اما عجیب‌ترین تصمیمات نکونام زمان تعویض‌هایش و انتخاب بازیکنانی بود که به زمین فرستاد.

شروع تعویض‌های نکونام از دقیقه 90 و بعد از اعلام ضربه پنالتی بود که عملا بازیکنان تازه وارد هیچ شانسی برای حضور در جریان مسابقه نداشتند و شرایطی را باید تجربه می‌کردند که گل دریافت شده و شکل فوتبال تیم به هم ریخته است.

این در حالی است که پرسپولیس در شروع نیمه دوم تا دقیقه 70 با افت زیادی رو به رو شده بود و استقلال میدان را در دست گرفته بود و حضور کاکوتا در زمین می‌توانست کمک بزرگی به استقلال باشد تا موقعیت های بیشتری روی دروازه حریف خلق کند اما این اتفاق رقم نخورد.

حضور کاکوتا و علیرضا کوشکی در زمین آن هم در شرایطی که می‌دانند با حضور مرادمند و رمضانی در محوطه جریمه حریف قصدی به جز ارسال به داخل محوطه جریمه نخواهند داشت، عجیب و باورنکردنی بود، دو بازیکن کوتاه قامت و تکنیکی که فقط باید مسیر توپ ارسالی از کناره ها به داخل محوطه را تماشا کنند.

شاید اگر جواد نکونام زودتر از گاریدو تعویض‌هایش را انجام می‌داد، سرمربی پرسپولیس را وادار به ضد تعویض می‌کرد اما آنقدر صبر کرد برای تعویض که گاریدو با تعویض‌هایی که انجام داد از دقیقه 76 مجدد جریان مسابقه در اختیار پرسپولیس قرار گرفت و سرخ‌ها در نهایت با پاس عرضی ایوب و دخالت سعید مهری توانستند پنالتی بگیرند و پیروز شوند.

صبوری نکونام برای انجام تعویض آن هم در شرایطی که پیروزی در دربی پایتخت او را از لبه پرتگاه نجات می‌داد، تصمیمی بود که او برای فرو رفتن بیشتر به سیاهی انتخاب کرد و استقلالی‌ها لحظه به لحظه شاهد غرق شدن ستاره محبوب‌سابقشان شدند، تصمیماتی که شاید باید دستیاران نکونام به او گوش‌زد می‌کردند، این تیم کیفیتی نداشت که بدون تعویض کار خود را با همان نفرات ادامه دهد، نهایت کاستی در تعویض ها صفر را تبدیل به منفی یک می‌کرد.

کاکوتا و کوشکی برای انجام بازی مستقیم؟/ کلکسیونی از تعویض‌های اشتباه و دیرهنگام 2