دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

کتاب «ارتباط شناسی» به چاپ بیست و یکم رسید

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کتاب «ارتباط شناسی» به چاپ بیست و یکم رسید

چاپ بیست‌ویکم کتاب «ارتباط‌شناسی» تألیف مهدی محسنیان‌راد توسط انتشارات سروش به بازار نشر عرضه شد.

چاپ بیست‌ویکم کتاب «ارتباط‌شناسی» تألیف مهدی محسنیان‌راد توسط انتشارات سروش به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چاپ بیست‌ویکم کتاب «ارتباط‌شناسی» تألیف مهدی محسنیان‌راد به‌تازگی توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب قصد دارد به موضوع ارتباطات انسانی (Human communication) بپردازد و در این راستا انواع ارتباطات انسان با انسان، حیوان و ماشین را مورد مطالعه قرار می‌دهد و بیش از همه، انواع ارتباطات انسان با انسان را اعم از کلامی و غیرکلامی بحث می‌کند و در نهایت یک مدل مناسب برای این ارتباط ارائه می‌کند.

«ارتباط‌شناسی» سعی دارد خود را از زیر هیپنوتیزم بت‌های دانش غرب رها کند و اگر چه در کشور جهان سومی شرق قلم می‌زند، اما با تکیه بر میراث فرهنگی غنی و سادگی امکانات مورد نیاز برای تحقیق، درباره بسیاری از زمینه‌های این حوزه به آزمون بپردازد. شاید همین اصل باعث زنده ماندن کتاب در این تاریخ طولانی شده است. این کتاب غیر از کتابنامه، واژه‌نامه، موضوع‌نامه و نام‌نامه از 8 فصل تشکیل شده است.

ارتباط‌شناسی عبارت است از مطالعه ماهیت جریان، فراگرد یا تراکنش نظام‌های معنایی مرتبط با همه انواع ارتباطات، در کلیتی متشکل از زمان، فضا، منش و موقعیت.

مهدی محسنیان‌راد (متولد 1324) جامعه‌شناس و استاد دانشگاه ایرانی است. او از نخستین گروه دانشجویان علوم ارتباطات در ایران و از شاگردان کاظم معتمدنژاد است. وی در سال 1350 مدرک لیسانس مطبوعات (روزنامه رادیو و تلویزیون) و در 1356 کارشناسی ارشد در رشته تحقیق در ارتباط جمعی و در 1369 دکتری جامعه‌شناسی خود را گرفت و در همان سال کتاب ارتباط‌شناسی او منتشر و سبب شد تا او را به‌عنوان مبدع مدل ارتباطی منبع معنی بشناسند. کتاب سه جلدی ایران در چهار کهکشان ارتباطی و کتاب هنجارها در سه کتاب مقدس از دیگر آثار محسنیان‌راد هستند.

کتاب ارتباط‌شناسی با هدف موضوع ارتباطات انسانی نوشته شده است. او در این زمینه انواع ارتباطات انسان با انسان، حیوان و ماشین را مورد مطالعه قرار داده است و بیش از همه، در مورد انواع ارتباطات انسان با انسان اعم از کلامی و غیر کلامی بحث می‌کند و در نهایت یک مدل مناسب برای این ارتباط ارائه می‌دهد.

چاپ بیست‌ویکم این کتاب در 910 صفحه رقعی مصور، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 265 هزار تومان عرضه شده است.