جمعه 31 فروردین 1403

کتب خطی اهدایی خانواده صدر در اردبیل رونمایی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کتب خطی اهدایی خانواده صدر در اردبیل رونمایی می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از رونمایی کتب خطی اهدایی خانواده صدر و کپی کتاب‌های خطی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی همزمان با هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایرنا، نادر فلاحی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: این کتب که گنجینه‌ای ارزشمند از آثار فرهنگی هستند در مجموعه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی رونمایی و به نمایش عموم گذاشته می‌شوند.

وی ادامه داد: نصرالله صدرالممالک از عارفان و شاعران ایرانی است که در سده سیزدهم هجری قمری در اردبیل متولد شده است و کتب اهدایی خانواده او 170 نسخه کتاب خطی در موضوعات مختلف عرفانی، ادبی و علمی مربوط به دوران صفوی و قاجار است.

فلاحی با اشاره به رونمایی کپی کتاب‌های نفیس مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بیان کرد: همچنین 94 نسخه کپی از کتب مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که در موزه‌های روسیه قرار دارند که نسخه میکروفیلم آنها در دهه‌های گذشته در اختیار این مجموعه جهانی قرار گرفته است در مراسمی رونمایی می‌شود.

هفته میراث‌فرهنگی از 28 اردیبهشت ماه و هم زمان با روز جهانی موزه‌ها (18 می) آغاز می‌شود و تا سوم خرداد ماه ادامه دارد.

کشورهای مختلف که دارای سابقه تمدنی و تاریخی و موزه های بزرگ و معروف هستند، برنامه های خاصی را برگزار و مردم را تشویق می‌کنند علاوه بر بازدید از موزه ها، به آثار و میراث فرهنگی و تاریخی خود به عنوان گنجینه های ارزشمند بیشتر توجه کنند.

برچسب‌ها