شنبه 8 اردیبهشت 1403

کدام استان‌های کشور بارانی و برفی است؟

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
کدام استان‌های کشور بارانی و برفی است؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از روند افزایش نسبی دما و بارش برف و باران در مناطقی از کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین پیش‌بینی‌های وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود و اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور و در استان کرمانشاه، نوار غربی آذربایجان غربی و مناطقی از جنوب غرب سبب بارش پراکنده می‌شود.

وی افزود: روز جمعه برای غرب کشور رگبار، رعد و برق، وزش باد و در شمال غرب ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه این سامانه بارشی تقویت و در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران، سبب بارش، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه برای شمال غرب و غرب کاهش نسبی دما و برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و جنوب کشور، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبار محلی با بیشینه 20 و کمینه 4 سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف، صبح غبار محلی، بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه 23 و کمینه 6 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کدام استان‌های کشور بارانی و برفی است؟ 2