دوشنبه 16 مهر 1403

کرمانشاه از نظر توسعه ورزش همگانی مقام اول کشوری را کسب کرد / کسب چندین مدال طلا و نقره توسط ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات برون مرزی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کرمانشاه از نظر توسعه ورزش همگانی مقام اول کشوری را کسب کرد / کسب چندین مدال طلا و نقره توسط ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات برون مرزی

جلال عزیزی گفت: استان کرمانشاه در سال گذشته از نظر توسعه ورزش همگانی مقام اول را در سطح کشور کسب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال عزیزی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با بیان اینکه از ابتدای امسال اتفاقات خوبی در حوزه ورزش استان رخ داده، اظهار داشت: سال جدید را با قهرمانی یداله محبی در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا آغاز کردیم همچنین در مسابقات المپیک ناشنوایان هشت نماینده داشتیم و توانستیم شش مدال المپیک را کسب کردیم.

وی افزود: در مسابقات جهانی فوتبال جانبازان و معلولین هم شش نفر از ورزشکاران، مدال نقره جهانی را کسب کردند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در مسابقات آلیش بانوان نیز خانم هانیه آشوری هفته گذشته موفق به کسب مقام دوم آسیا شد که این موارد تنها بخشی از اتفاقات خوب ورزش کرمانشاه در مسابقات برون مرزی بوده است.

کسب مدال طلا توسط تیرانداز کرمانشاهی در مسابقات تیمی تیراندازی قهرمانی جهان

وی عنوان کرد: محمد رسول عفتی تیرانداز کرمانشاهی نیز با راهیابی به مرحله فینال مسابقات تیمی تیراندازی قهرمانی جهان به همراه جواد فروغی موفق به کسب مدال طلا شد.

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه ریزی های بسیار خوبی در توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی صورت گرفته، گفت:

شورای ورزش در بیست و چهارم اردیبهشت به ریاست استاندار تشکیل شد و مصوبات بسیار خوبی هم به تصویب رسید.

عزیزی خاطرنشان کرد: برنامه ورزش استان کرمانشاه در سال 1401 به تصویب شورای ورزش استان رسیده و مورد تایید استاندار قرار گرفته که بر اساس آن درحال حرکت هستیم تا هم توسعه ورزش قهرمانی و هم توسعه ورزش همگانی را به دنبال داشته باشد.

کرمانشاه درصدد کسب میزبانی مسابقات ورزشی در سطح بین المللی است

وی افزود: درنظر داریم به منظور برگزاری مسابقات ورزشی در سطح بین المللی، میزبانی های بسیار خوبی در استان کرمانشاه داشته باشیم و در این راستا در حال رایزنی با فدراسیون های مربوطه هستیم که پس از قطعی شدن، رسانه ای خواهد شد.

عزیزی تصریح کرد: استان کرمانشاه در سال گذشته از نظر توسعه ورزش همگانی مقام اول را در سطح کشور کسب کرد و امسال نیز برنامه های بسیار خوبی به ویژه در حوزه ورزش شهری و روستایی داریم.

ثبت‌نام 2020 تیم در مسابقات جام پرچم کرمانشاه

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: در حوزه ورزش روستایی نیز رویداد مهمی تحت عنوان جام پرچم ظرف یک ماه آینده در کرمانشاه برگزار خواهد شد که تاکنون دو هزار و 20 تیم در آن ثبت‌نام کرده اند و مقام دوم را در سطح کشور از نظر ثبت‌نام تیمی به خود اختصاص داده ایم درحالی که استان کرمانشاه وسعت کمتری نسبت به استان‌های دیگر دارد‌.

عزیزی خاطرنشان کرد: امیدواریم این برنامه ریزی ها کمکی در راستای توسعه ورزش در روستاها و غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه روستایی باشد.

المپیاد ورزشی محلات در کرمانشاه برگزار می شود

وی افزود: با توجه به تاکید استاندار بر روی مقوله شادی و نشاط اجتماعی، این موضوع در دستور کار قرار گرفته برهمین مبنا با شهرداری تفاهم نامه هایی منعقد شده تا از اول تیر ماه المپیاد ورزشی محلات در محلات شهری، پارکها، بوستانها اماکن ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری کرمانشاه و شهرستانهای تابعه برگزار شود‌.

عزیزی تصریح کرد: المپیاد ورزشی محلات شامل رشته هایی چون مینی فوتبال، بسکتبال خیابانی، شطرنج، پینگ پنگ، داژبال است و می تواند در همگانی کردن ورزش و ایجاد شادی و نشاط بین آحاد مردم اثر گذار باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری المپیاد ورزشی محلات مورد پشتیبانی و حمایت استاندار واقع شده، افزود: امیدواریم بتوانیم این برنامه را اجرا کنیم و مجموعا امسال فراتر از سال‌های قبل عمل کنیم.

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: بر اساس ارزیابی وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش همگانی، استان کرمانشاه در سطح کشور مقام اول ورزش همگانی را کسب کرده و در حوزه ورزش قهرمانی هم بر اساس بررسی های انجام شده همواره جز سه استان برتر در میان استان‌های تیپ دو بوده ایم.

عزیزی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه ورزش استان، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه ورزش استان کرمانشاه با آن مواجه هستیم عدم حمایت از تیم های حاضر در لیگ است، در واقع اسپانسرهای خوبی به منظور حمایت از ورزش وجود ندارد.

وی افزود: صاحبان سرمایه رغبتی برای حمایت از ورزش استان کرمانشاه ندارند و تنها در چند رشته به صورت محدود سرمایه گذاری هایی صورت گرفته درحالی که تلاش های فراوانی برای جذب سرمایه گذاران انجام شده که امیدواریم این رویه تغییر یابد تا تیم های استان کرمانشاه هم در لیگ ها حضور یابند و حامی داشته باشند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در صورت حمایت اسپانسرها از تیم های ورزشی استان کرمانشاه، قطعا می توانیم در لیگ های کشوری شرایط بهتری داشته باشیم.

پاشنه آشیل ورزش استان کرمانشاه عدم حمایت از تیم های حاضر در لیگ ها است

وی با بیان اینکه نقطه ضعف و پاشنه آشیل ورزش استان کرمانشاه عدم حمایت از تیم های حاضر در لیگ ها است، عنوان کرد: دولت نیز به صورت قانونی نمی تواند مستقیما هزینه لیگ ها را پرداخت کند و از نظر مالی هم نمی تواند از لیگ ها حمایت به عمل آورد هرچند که هیئت های ورزشی تا حدودی مورد حمایت ورزش و جوانان قرار می گیرند.

عزیزی خاطرنشان کرد: امیدواریم استان کرمانشاه هم مانند دیگر استانها از حمایت سرمایه گذاران در حوزه ورزش برخوردار شود و با جذب اسپانسر، تیم های ورزشی حمایت شوند تا حضور بهتری در این عرصه داشته باشیم.

انتهای پیام /