پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کشف انبار اقلام بهداشتی در خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف انبار اقلام بهداشتی در خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی روز چهارشنبه از کشف انبار اقلام بهداشتی که در آن بیش از 23 هزار جفت دستکش، 300 لیتر الکل بهداشتی طبی و صنعتی و 230 عدد ژل ضد عفونی کننده احتکار شده بود، خبر داد.

سرهنگ اسماعیل فرجی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پرونده محتکران برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال شد.

وی گفت: سپاه این استان با راه‌اندازی 23 کارگاه، روزانه 25 هزار عدد ماسک تولید می‌کند.

وی افزود: از مجموع این کارگاه ها سه کارگاه در بجنورد، سه در اسفراین، پنج در گرمه، چهار در فاروج، سه در مانه و سملقان، در شهرستان های راز و جرگلان و شیروان نیز هر کدام دو کارگاه و در جاجرم نیز یک کارگاه هم اکنون فعال است.

فرجی اظهار داشت: همچنین بسیج ناحیه اسفراین کارگاه تولید لباس های پزشکی و روپوش نیز راه اندازی کرده است.

وی افزود: تمامی ماسک های تولیدی در این کارگاه ها با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و زیر نظارت و کنترل های مربوطه انجام می شود.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی اظهار داشت: بسیجیان این استان در هشت پایگاه نیز مشغول تب سنجی شهروندان هستند و در صورت مشاهده هرگونه فرد مشکوک به دانشگاه علوم پزشکی معرفی خواهند شد.

فرجی از ضد عفونی و گندزدایی بقاع متبرکه و برخی از مراکز بهداشتی توسط تیپ مردم پایه حضرت جواد الائمه (ع) نیز خبر داد.

وی افزود: مردم در صورت اطلاع از احتکار و گران فروشی محصولات بهداشتی مقابله با ویروس کرونا شامل ماسک، ضد عفونی کننده، دستکش و سایر موارد به شماره 114 ستاد خبری سازمان اطلاعات سپاه خراسان شمالی اطلاع دهند.

بسیجیان خراسان شمالی در 22 گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفر بیش از 300 هزار نفر بسیجی دارد.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار مبتلایان بیماری کرونا در استان خراسان شمالی تا امروز چهارشنبه به 45 نفر رسیده است و تاکنون مرگ 2 نفر نیز بر اثر این بیماری در استان قطعی شده است.

همچنین اکنون 96 بیمار مشکوک به ابتلا به این ویروس در بیمارستان های استان بستری هستند و 178 نفر از افرادی که مشکوک به کرونا بوده اند نیز بهبود یافته و مرخص شده اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*