پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

کشف جسد پاراگلایدر گم‌شده در جنگل

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
کشف جسد پاراگلایدر گم‌شده در جنگل

تعداد کل افراد حادثه‌دیده در این سه نفر بودند که دو نفر از حادثه‌دیدگان توسط تیم‌های جمعیت هلال احمر پیدا شده و پس از رهاسازی به منطه امن انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از پایان عملیات جستجو و نجات ورزشکاران پاراگلایدرسوار خبر داد.

قاسم غریب با اشاره به حادثه سقوط پاراگلایدر در محدوده جنگل درازنو در 15 شهریورماه، اظهار کرد: این حادثه که در ساعت 13 و 20 دقیقه این روز توسط اورژانس به ما اطلاع رسانی شد.

او با بیان اینکه برای پوشش این حادثه و کمک به جست و جو و نجات افراد سقوط کرده پنج پایگاه کردکوی، مرکز استان، بندرترکمن، بندرگز و علی آباد کتول با 20 تیم عملیاتی وارد عملیات شدند، افزود: تعداد نیروهای به‌کارگیری‌شده در این عملیات 66 نفر به همراه دو دستگاه آمبولانس، 9 دستگاه کمکدار سبک، پنج دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه خودرو کمکدار آنست بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از بهره مندی از هشت ست کوهستان، یک فروند هلی کوپتر با یک پرواز 5 ساعته و یک قلاده سگ زنده یاب خبر داد و گفت: تعداد کل افراد حادثه‌دیده در این سه نفر بودند که دو نفر از حادثه‌دیدگان توسط تیم‌های جمعیت هلال احمر پیدا شده و پس از رهاسازی به منطه امن انتقال داده شدند.

غریب با تاکید بر اینکه نفر سوم پس از عملیات های مختلف دقایقی پیش توسط هلی شات و پاراموتور یکی از داوطلبان جمعیت هلال احمر پیدا شد، تاکید کرد: این فرد که فوت شده است، در حال انتقال به پایین دست توسط نیروهای امدادی است.

وی از همکاری و کمک دستگاه های همکار در عملیات از جمله مدیریت بحران، محیط زیست، منابع طبیعی، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی تقدیر کرد و گفت: فرد فوت‌شده در منطقه «قاطر بانی» بالای ذغال انبار پیدا شده است./ ایسنا

هم اکنون دیگران می خوانند 20 شهریور 1401 - 11:21

بیشتر بخوانید

کشف جسد پاراگلایدر گم‌شده در جنگل 2