سه‌شنبه 17 مهر 1403

کفاشیان: برای صعود به مراحل بالاتر جام جهانی برنامه‌ریزی کنیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کفاشیان: برای صعود به مراحل بالاتر جام جهانی برنامه‌ریزی کنیم

شیراز - ایرنا - رییس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه تا حدود زیادی صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2022 قطر قطعی شده است، اعلام کرد: از هم اینک باید به فکر بازیهای تدارکاتی با تیم‌های مطرح باشیم و نگاهی هم برای صعود به مراحل بالاتر جام جهانی داشته باشیم.

علی کفاشیان دوشنبه در حاشیه افتتاح مدرسه فوتبال باشگاه ورزشی مهرعظام درمنطقه کم برخوردار شهرک سعدی شیراز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: تیم ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی نتایج قابل قبولی کسب کرد و عملکرد اسکوچیچ سرمربی تیم هم خوب بود ضمن اینکه بازیکنان خوبی هم داریم. وی تاکید کرد: پیشتر گرفتن سهمیه جام جهانی یک هدف بود اما با توجه به اینکه هم کادر فنی و هم بازیکنان خوبی داریم باید با تدارکات خوب و بازی با تیم های قوی و مطرح به فکر صعود به مراحل بعدی جام جهانی باشیم.

مسائل فرهنگی و تربیتی از اهداف اصلی است کفاشیان در مورد برنامه‌های باشگاه ورزشی مهرعظام در منطقه کم برخوردار شهرک سعدی شیراز نیز گفت: این باشگاه با هدف پوشش بچه های از سن هفت تا 15 سال که امکان آسیب های اجتماعی برای آنها وجود دارد را دراستان های مستعد کشور و در رشته های فوتبال، فوتسال، دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک را به صورت رایگان تحت پوشش قرار می دهیم. وی اضافه کرد: بیشتر اهداف ما مسایل فرهنگی تربیتی افراد تحت پوشش است و سپس هم با استفاده از مربیان خوب به دنبال بالابردن دانش فنی نوجوانان و جوانان هستیم. رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: هم اینک مدرسه فوتبال باشگاه مهر عظام در تهران، شیراز، تبریز، قزوین و گیلان فعال است و می کوشیم که دیگر استان های کشورهم به ویژه در مناطق مستعد ورزشکاران را تحت پوشش قرار دهیم. کفاشیان با اظهار اینکه از بین مدارس فوتبال بازیکنان خوب را برای شرکت درلیگ های استانی و سپس کشوری انتخاب خواهیم کرد، بیان کرد: تیم نوجوانان دختر این باشگاه درتهران مقام نخست کسب کرد ضمن اینکه در نظر داریم بازیکنان را در جشنواره های مختلف سنین پایه هم شرکت دهیم. .

تمام هزینه ها برای بازیکنان رایگان است کفاشیان تاکید کرد: برای هر بازیکن درماه مبلغ یک میلیون تومان هزینه درنظر گرفته ایم و علاوه بر این وسایل ورزشی آنها هم رایگان است وهیچ شهریه ای هم پرداخت نخواهند کرد و حقوق مربیان هم بر عهده باشگاه است. وی گفت: مسئولان باشگاه تصمیم گرفتند به جای تیم داشتن در لیگ های مختلف کشوری که هزینه زیادی در بر دارد نیز بر روی تیم های پایه و افراد کم و سن و سال سرمایه گذاری کنیم و نخبه ها هم به تیم های باشگاهی کشور معرفی می شوند.

فوتبال فارس جان تازه ای گرفته است کفاشیان در پاسخ به این پرسش که فوتبال فارس را چگونه می بینید، بیان داشت: فارس از جمله استان های مستعد در فوتبال است که چندین سال بنا به دلایل مختلف دچار افت شده بود اما هم اینک با صعود تیم فجر به لیگ برتر و حضور تیم قشقایی و ایمان سبز در لیگ دسته یک و دوم دوباره شکوفا شده است. وی گفت: فارس همیشه بهترین بازیکنان را در سطح ملی و باشگاه های مطرح داشته است ضمن اینکه ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران هم اهل استان فارس است و این بیانگراین است که فارس هم از لحاظ مربی و هم از لحاظ بازیکن وضعیت بسیار خوبی دارد که باید بیشتر روی آنها سرمایه گذاری و حمایت شود.

*س_برچسب‌ها_س*
کفاشیان: برای صعود به مراحل بالاتر جام جهانی برنامه‌ریزی کنیم 2