پنج‌شنبه 7 تیر 1403

کلافوتی آلبالو، دسر سنتی فرانسوی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
کلافوتی آلبالو، دسر سنتی فرانسوی

دسر کلافوتی یکی از دسرهای سنتی کشور فرانسه است که می‌توانید آن را با انواع میوه‌ها مانند آلبالو، گیلاس، زردآلو، توت فرنگی و... درست کنید.

فرارو دسر‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. در این میان دسر‌های میوه‌ای به دلیل عطر و طعمی که دارند، بسیار خوش‌طعم و گوارا هستند و طرفداران خاص خود را دارند. دسر‌ها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. کلافوتی نوعی دسر سنتی فرانسوی است که با انواع میوه مانند آلبالو، گیلاس، زردآلو و. تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و لطیف است. کلافوتی را معمولا همراه با بستنی و به صورت گرم سرو می‌کنند. کلافوتی آلبالو یکی از انواع خوشمزه کلافوتی است که بسیار خوشمزه و خوش آب و رنگ است. اگر به دنبال یک دسر خاص و خوشمزه هستید، پیشنهاد ما به شما کلافوتی آلبالو است. اگر دوست دارید این دسر خوشمزه را با روشی آسان در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

کره: 50 گرم آلبالو بدون هسته: 450 گرم شکر: 55 گرم آرد سفید قنادی: 100 گرم شیر: 200 میلی لیتر تخم مرغ: 4 عدد وانیل: 1 قاشق چای‌خوری پودر قند برای تزیین: به میزان لازم بستنی وانیلی: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر میوه‌ای خوشمزه ابتدا کف قالب موردنظر را کمی چرب کنید و آلبالو‌ها را کف ظرف بریزید. قالب را به مدت 5 دقیقه داخل فر بگذارید، سپس از فر خارج کنید و 1 قاشق غذاخوری شکر روی آن بپاشید. در مرحله بعد کره ذوب شده را داخل یک کاسه بریزید و شکر را همراه با وانیل و تخم مرغ به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید، سپس آرد سفید شیرینی را با الک داخل مواد بریزید و هم بزنید تا آرد حل شود. در آخر شیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. حالا مایه دسر را روی آلبالو‌ها بریزید و قالب را برای 10 دقیقه اول، داخل فر 200 درجه قرار بدهید و 35 دقیقه بعد را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. بعد از پخت، دسر را از فر خارج کنید و صبر کنید از داغی و حرارت بیفتد، سپس روی آن را با پودر قند تزیین کنید و همراه با بستنی وانیلی سرو کنید، نوش جان.

نکات مهم 1 این دسر به صورت گرم سرو می‌شود. سعی کنید دسر‌های میوه‌ای را به صورت تازه مصرف کنید و از نگهداری طولانی مدت آن‌ها در یخچال، اجتناب کنید.

2 دسر کلافوتی هنگام پخت داخل فر پف می‌کند و بعد از پخت و خروج از فر، پفش می‌خوابد، پس نگران نباشید.

3 حتما فر را 15 دقیقه قبل از شروع پخت، گرم کنید.

از دست ندهید

کلافوتی آلبالو، دسر سنتی فرانسوی 

فشار خون: راهنمای جامع برای درک، کنترل و پیشگیری

سه دستور العمل آسان تهیه مرغ با لیموترش برای آشپزهای تنبل

آزمایش خون SGOT: همه چیز درباره این تست، تفسیر نتایج و آمادگی