پنج‌شنبه 3 آبان 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه الف

نشست بررسی رفع مشکل واردات خودروی جانبازان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون رئیس جمهور در وزارت صمت برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد خودروهای داخلی و مونتاژی با کمترین تغییر در بازار قیمت‌گذاری شدند و با این شرایط شاهد نوسان اندک قیمتی بودیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اینکه گردشگری در دولت چهاردهم چه جایگاهی به‌دست خواهد آورد و سیاستگذاران جدید در این حوزه چگونه در جهت بازیابی و بهبود و در نهایت توسعه این صنعتی که در چندسال اخیر با بحران‌های عظیم و رکود بسیاری همراه بوده است، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خواهند کرد، به نگاه متولی جدید به گردشگری باز می‌گردد و صنعت گردشگری فقط در صورتی می‌تواند با تحولی اساسی و تغییراتی جدی و رو به رشد و توسعه همراه شود...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خانم دکتر صادق، وزیر محترم راه و شهرسازی، در نشستی با معاونان از عددسازی در این حوزه انتقاد و بیان کرد که تعداد واحدهای در حال ساخت در اراضی ملی از نصف میزان اعلام‌شده بیشتر نیست. این صحبت ها تاییدی بر تشکیک چندماه گذشته کارشناسان به آمارهای مدیربخش مسکن بود. ولی ما پیشنهاد می کنیم که ایشان این کم کاری را روی اراضی ملی به چشم یک فرصت ببینند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهوری اسلامی ایران، چندی پیش به کشور قطر سفر کرد تا علاوه بر دیدار و گفت وگو با سران کشورهای مختلف، در اجلاس مجمع گفت وگوی همکاری آسیا (ACD) سخنرانی کند. مسعود پزشکیان در اجلاس مجمع گفت وگوی همکاری آسیا با اشاره به اینکه قاره آسیا همواره مورد توجه ایران بوده است، تاکید کرد، این قاره امروز جایگاه مهمی در شبکه تجارت جهانی دارد.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با تقویت جایگاه مناطق آزاد در کریدورهای ترانزیتی، تحریم‌ها کم اثر می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

گزارش تقی‌زاده به عنوان یکی از کسانی که در مذاکرات حضور داشته و خود متهم به دست داشتن در تمدید آن بوده بیانگر نقش استبدادی رضاشاه در شکل‌گیری قرارداد 1933 است و به شکل تلویحی جلسه مورد ادعا میان شاه و انگلیسی‌ها را تایید می‌کند. در واقع وجدان عمومی مردم چه در زمان رضاشاه و چه پس از او قرارداد 1933 را به عنوان قراردادی به نفع ایران نپذیرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک منبع آگاه از بازداشت یکی از کارکنان اداره راه و شهرسازی رباط کریم توسط سربازان گمنام اطلاعات سپاه خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک منبع آگاه از دستگیری یکی از کارکنان اداره راه و شهرسازی رباط کریم توسط سربازان گمنام اطلاعات سپاه خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه گسترش

بنزین سوپر موجود است، اما به مقدار کم و در تمامی جایگاه‌ها قابل دسترسی نیست. در یک اقتصاد دولتی که فرآورده‌های نفتی با قیمت‌های دولتی عرضه می‌شوند، ایجاد بازار سیاه برای بنزین سوپر چندان غیرمنتظره نخواهد بود. به همین دلیل، برخی افراد اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای کرده‌اند که ادعا می‌کند به‌طور لحظه‌ای از عرضه بنزین سوپر گزارش می‌دهد!

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که صبح امروز (چهارشنبه) با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی رئیس جمهور، روسای سازمان‌های محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه، استانداران استان‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه و مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه برگزار شد گفت: مشکل دریاچه ارومیه، تنها یک بحران برای سه استان همجوار دریاچه...

وب‌گاه فرارو

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک چهارشنبه (18 مهر) در جنوب و جنوب غرب کرمان، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات مازندران و پنج‌شنبه (19 مهر) در جنوب کرمان، هرمزگان، نوار غربی و جنوب شرق فارس، جنوب و غرب سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.