سه‌شنبه 10 مهر 1403

کمک 2 میلیارد ریالی قرارگاه مواسات و همدلی فارس برای مبارزه با کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمک 2 میلیارد ریالی قرارگاه مواسات و همدلی فارس برای مبارزه با کرونا

شیراز - ایرنا - چک 2میلیارد ریالی قرارگاه مواسات و همدلی استان فارس به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مبارزه با بیماری کرونا، طی مراسمی از سوی نماینده ولی فقیه در استان فارس به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهدا شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز دوشنبه 26مردادماه ضمن قدردانی از کادر درمان مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد: انسان در همین سختی‌ها رشد می‌کند و به واسطه دشواری‌هایی که از کرونا کشیده‌ایم دستاوردهایی نصیب جامعه ما شده است که مهم ترین آن همین ارتباط صمیمانه است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: قبل از شیوع کرونا گاه در فضای رسانه‌ای کشور جایگاه کادر پزشکی به واسطه مسائلی زیر سوال می‌رفت و برخی متوجه نبودند که شکستن قداست حرفه پزشکی چقدر به جامعه لطمه می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه نوع کار جامعه روحانیت و پزشکی با یکدیگر مشترک است، گفت: در هر دو این امور باید قداست این حرفه‌ها را در جامعه حفظ کنیم وگرنه جامعه آسیب می‌بیند؛ متاسفانه در جامعه به این مسائل چندان دقت نمی‌شود و از این منظر لطمه هایی می‌خوریم؛ اما کرونا باعث شد برخی موارد را بازیابی کنیم و ایرادهای خود را بار دیگر بیابیم.

وی اظهار کرد: فراتر از کارهای علمی نیازهایی باید با کمک اعضای جامعه پزشکی و خدمت‌گذاران جامعه حل شود و در این مسیر باید با هم یکرنگ باشیم؛ چراکه یکرنگی آغاز پیشرفت است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: در برنامه‌های کلی سلامت که ابلاغیه مقام معظم رهبری است قرار بر این بوده است که از ظرفیت علوم پزشکی استفاده کنیم، همان ظرفیتی که فراموش کرده‌ایم و کرونا آن را یادآوری کرد تا اخلاق را در بین عموم مردم رواج دهیم؛ یعنی انس، الفت و مسائل اخلاقی را با توانایی بخش علوم پزشکی به جامعه ببریم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در تصویری که از شبکه‌های ملی پخش شد یکی از اعضای کادر درمانی یک بیمار کرونایی را نوازش کرد و با این کار لبخند را بر لبان بیمار آورد، این حرکت زیبا از صد سخنرانی اثرگذارتر بود و این دقیقا چیزی است که جامعه ما به آن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه امروزه دائما در حال مقابله و درگیری بر سر اختلافات خود هستیم، گفت: با تقویت ظرفیت‌های مهروزانه، ایثارگرانه و همراه با مودت و محبت جامعه احساس آرامش می‌کند و بداند که پشتیبان و حامی دارد و این درخواست رهبری است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: باید سعی کنیم تلاش جامعه پزشکی در قالب کارهای هنری فاخر به مردم ارائه شود تا این انس و الفت در جامعه تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با آرامش، صفا، صمیمیت و همدلی را راهکار عبور از مشکلات دانست و گفت: محل درس دادن این موارد در مجموعه علوم پزشکی است و آماده تر از علوم پزشکی جایی برای آموزش آن‌ها نیست.

آیت‌الله دژکام حرفه پزشکی را مقدس خواند و ابراز کرد: این قداست در نحوه جامعه پزشکان و پرستاران با بیمار شکل می گیرد و باید به گونه ای باشد که جامعه از آن درس گیرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*