دوشنبه 9 مهر 1403

کنشگری بین‌المللی جنبش دانشجویی کارآمد بوده یا نمایشی؟ / حق پاسخ متقابل و متوازن برای ایران محفوظ است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کنشگری بین‌المللی جنبش دانشجویی کارآمد بوده یا نمایشی؟ / حق پاسخ متقابل و متوازن برای ایران محفوظ است + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزرای دانشجو - سعید جلیلی: جریان دانشجویی در صد روز اخیر، لحظات پرفراز و نشیب فراوانی را تجربه کرده است. جامعه ایرانی اما زیاد با این دسته از حوادث غریبه نیست. در این میان کنشگری اثربخش و هوشمند قشر نخبگانی و مطالبه جنبش دانشجویی است که می‌تواند پایانبخش حوادث ناگواری مانند حمله تروریستی به گلزار شهدای کرمان و ترور فرماندهان مقاومت باشد. این مهم نیز جز با...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزرای دانشجو - سعید جلیلی: جریان دانشجویی در صد روز اخیر، لحظات پرفراز و نشیب فراوانی را تجربه کرده است. جامعه ایرانی اما زیاد با این دسته از حوادث غریبه نیست. در این میان کنشگری اثربخش و هوشمند قشر نخبگانی و مطالبه جنبش دانشجویی است که می‌تواند پایانبخش حوادث ناگواری مانند حمله تروریستی به گلزار شهدای کرمان و ترور فرماندهان مقاومت باشد. این مهم نیز جز با اتخاذ تصمیماتی قاطع امکانپذیر نخواهد بود.

برای دستیابی به آن نقطه مطلوب نیز باید ابتدا به نقد عملکرد جنبش دانشجویی در همین بازه صدروزه اخیر پرداخت. به همین جهت در دهمین قسمت از فصل سوم از برنامه «شانزده آذر» تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو میزبان محمدمهدی صادقی، مسئول سابق بین‌الملل بسیج دانشجویی و علی محمولی، دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بودیم.

ارتباط با جنبش های آزادی بخش از پراهمیت ترین اهداف انقلاب اسلامی بود

صادقی در ابتدا با اشاره به مسئولیت تاریخی جنبش دانشجویی برای نقش آفرینی در عرصه بین‌الملل گفت: سال 58 زمانی که امام در بیمارستان بستری شدند پیام‌های زیادی از گروه‌های مبارز مسلمان و حتی گروه‌های چپ مبارز مثل یاسر عرفات برای بیت امام ارسال شد و جویای حال، اما شدند، در همان زمان امام پیامی داد که عمده این پیام درباره مسائل بین الملل بود.