یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

کولاک جاده‌های این استان را مسدود کرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
کولاک جاده‌های این استان را مسدود کرد

اقتصادنیوز: رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جاده‌های این استان درگیر برف و کولاک بوده و سطح محورهای اصلی و فرعی استان لغزنده گزارش شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یوسف بنی اسدی افزود: کولاک برف در جاده های کوهسرخ و محورهای سه راهی دوغایی - خوشاب، تربت حیدریه - رشتخوار، تربت جام - صالح آباد، تربت جام - باخرز، تایباد - خواف و تایباد - باخرز همچنان تردد در این مسیرها را دچار مشکل کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بارش برف در جاده های خوشاب، صالح آباد، زبرخان، کلات، بخش احمدآباد مشهد، فریمان، درگز، نیشابور، قوچان، سرخس، چناران و محورهای سرخس - مشهد در گردنه مزداوند، تربت حیدریه - باغچه در محدوده رباط سنگ و بزرگراه باغچه - نیشابور و باغچه - تربت حیدریه موجب لغزندگی سطح این مسیرها شده است.

رییس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: صبح امروز جاده فرعی سه راهی دوغایی - خوشاب که از دیروز بر اثر کولاک و برف مسدود اعلام شده بود، بازگشایی شد.

خبر مرتبط بحران پسابرف در تهران

اقتصادنیوز: سهم بسیاری از تهرانی‌ها از برف اسفند ماه تنها سوز زمستانی بود. باوجود بارش، برفی در معابر ننشست این درحالی بود که دربرخی از مناطق تهران به‌دلیل بارش سنگین برف مدارس غیرحضوری شد.

بنی اسدی افزود: همچنان جاده های تربت جام - صالح آباد و فریمان - ژرف در جهت رفت و برگشت، به دلیل بارش برف، کولاک شدید، عدم دید افقی کافی و ایمنی لازم تا اطلاع بعدی مسدود است.

وی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای تایباد - خواف، درگز - قوچان، سرخس - مشهد و مشهد - کلات بصورت رفت و برگشت فقط با استفاده از زنجیرچرخ امکان پذیر است.

طول راه‌های استان خراسان رضوی 20 هزار و 615 کیلومتر است که از این میزان 545 کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، 574 کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و 586 کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
کولاک جاده‌های این استان را مسدود کرد 2