شنبه 14 مهر 1403

گذر از شرایط سخت کرونایی مراقبت بیشتری می‌طلبد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گذر از شرایط سخت کرونایی مراقبت بیشتری می‌طلبد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: گذشت 9 ماه از شیوع کرونا تجربه کمی برای مقابله با این بیماری نیست، هر چند وضعیت زندگی مردم با شدت یافتن کرونا سخت‌تر شده است اما گذر از این شرایط، دقت و مراعات بیشتری را می‌طلبد.

حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس استان افزود: توصیه‌ها و تذکرات لازم از سوی مسوولان امر داده شده و کرونا شوخی‌بردار نیست.

وی اظهار داشت: افرادی بی توجه پس از گذشت 9 ماه و با علم به این مساله که پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود، باز هم رعایت نمی‌کنند که این تعداد باید بدانند که اگر باعث شوند افرادی با ابتلا به این ویروس، آسیب ببینند، آنان نیز از لحاظ شرعی و قانونی و هم اخلاقی، ضامن هستند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: با اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها مشکلات اقتصادی ایجاد می‌شود اما هیچ فردی نباید راضی شود که سلامتی دیگران به خاطر عدم رعایت مسائل بهداشتی به خطر بیفتد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر به صحنه آمدن جوانان مومن و مخلص اظهار داشت: در خصوص پای کار آمدن نیروهای بسیجی، بسیاری که دفعه قبل پای کار آمده بودند انتظار دارند این کار، سرعت بیشتری بگیرد که در این ارتباط هر اقدامی برای آموزش و سازماندهی نیاز است، سریع‌تر انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از راه‌اندازی مجدد استودیو سلامت، نیز گفت: این استودیو باید مانند روزهای اول، بیشتر تغذیه شود همچنین از رسانه ملی نیز بابت تهیه و انتشار گزارش‌هایی که توام با سلامت است قدردانی می‌کنم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز با اشاره به تعطیلی واحدهای متخلف طی چند روز گذشته گفت: این کار طبق ابلاغیه قرارگاه کشوری انجام می‌شود و این شرایط با تمامی توان با کمک دستگاه‌های تعیین شده به ویژه نیروی انتظامی ادامه یابد.

دکتر محمدرضا صائینی در خصوص رنگ بندی کرونایی شهرها با توجه به محدودیت های اعلام شده نیز افزود: از روز اول آذر علاوه بر محدودیت فعالیت مشاغل غیرضرور، تعداد اعضای حاضر در جلسات، متراژ مربع در نظر گرفته شده برای هر فرد همچنین مدت معین باید لحاظ شود.

وی ادامه داد: برگزاری تجمعات و مراسم درحوزه های مختلف باید مد نظر قرار گیرد و تردد خودروهایی با پلاک های خارج از محدوده باید مشخص و در ارتباط با فعالیت برخی صنوف که شبهاتی دارد کمیته نظارت مرکزی با مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی نسبت به شفاف سازی آن اقدام خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*