یک‌شنبه 8 مهر 1403

گرم‌ترین شهر ایران اینجاست؛ پیش‌بینی آب‌وهوا طی روزهای آینده

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
گرم‌ترین شهر ایران اینجاست؛ پیش‌بینی آب‌وهوا طی روزهای آینده

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و تگرگ در برخی استان‌ها و کاهش دمای 4 تا 8 درجه‌ای در نوارشمالی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی روز جمعه (3 شهریور) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شنبه (4 شهریور) علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در روز شنبه و در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی است.

وی افزود: یکشنبه (5 شهریور) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد. روزهای جمعه تا یکشنبه کاهش 4 تا 8 درجه ای دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روز دوشنبه (6 شهریور) در جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پراکنده و سه‌شنبه (7شهریور) در شمال غرب و سواحل غربی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: جمعه در شرق کشور، شنبه در شمال شرق، شرق، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز دوشنبه در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه و شنبه دریای خزر مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (4 شهریور) کمی ابری و گاهی افزایش باد و از بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 36 و روز یکشنبه (5 شهریور) کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (3 و 4 شهریور) اهواز با دمای 48 و 47 درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز زنجان و همدان با دمای13درجه سانتیگراد و فردا همدان با دمای 11 خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1805623