پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

گوناگون وب‌گاه گسترش

گوناگون وب‌گاه گسترش

به نظر کارشناسان بخش مسکن، سال 1403 برای مالکان و مستاجران سالی سخت است. رکودی که در این بخش وجود دارد، در این سال نیز ادامه خواهد داشت، مگر اینکه دولت تدابیری از سوی خود برای تحریک بازار ارائه کند.

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور اعلام کرد که سود سهام عدالت جاماندگان سال 1401 شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال 1403 واریز خواهد شد و به حساب آنها منتقل خواهد شد.

یک کارآفرین استارتاپی می‌گوید که مهمترین چالشی که استارتاپ‌ها در ایران با آن روبرو هستند، چالش زنده ماندن است. او اظهار می‌کند که برای توسعه کسب و کار خود نمی‌توانند به طور کامل تلاش کنند زیرا وجود یک سقف نامرئی وجود دارد که اجازه فراتر از آن را نمی‌دهد.

در پایان سال گذشته، شیطنت‌هایی که در بازار ارز و طلا رخ داد، منجر به بازدهی سالانه 29 درصد برای سرمایه‌گذاران دلار و سکه شد. بر اساس داده‌های رسمی، نرخ تورم در سال 1402 کمی بیش از 32 درصد است.

در دولت سیزدهم در سال 1401، حداقل حقوق با نرخ 57.4 درصد و سایر سطوح با نرخ 38 درصد افزایش یافت. در سال 1402، حداقل حقوق به نرخ 27.4 درصد و سایر سطوح به نرخ 21 درصد افزایش یافت. و در سال 1403، حداقل حقوق کارگران با نرخ 38 درصد و سایر سطوح با نرخ 22 + عدد ثابت افزایش یافت.

با توجه به اظهارات نماینده جهادکشاورزی، در حال حاضر روزانه 400 تن مرغ گرم و 42 تن مرغ منجمد در میدان بهمن توزیع می‌شود. با این حال، مردم درخواست افزایش عرضه مرغ و افزایش تعداد غرفه‌های عرضه‌کنندگان را داشتند.

رییس اسبق بانک مرکزی اظهار کرد: بازار سرمایه محلی نقش مهمی در تأمین منابع بلندمدت صنایع کلان و بنیادی دارد. در وضعیت فعلی، بازار سرمایه قادر است به طور قابل توجهی در افزایش تولید و تأمین منابع مورد نیاز واحدهای تولیدی مؤثر باشد.

یک اقتصاددان به این باور است که افزایش قیمت دلار در اسفندماه 1402 به سه دلیل اتفاق افتاده است. اولاً، به دلیل فشار تحمیلی ناشی از ناترازی‌های اقتصاد کلان؛ دوماً، به دلیل تشدید انتظارات تورمی؛ و سوماً، به دلیل این که کاهش تورم در مقایسه با سال 1402 دشوارتر خواهد بود.

بانک مرکزی، الزامات و فرآیندهای اجرایی مربوط به تکالیف قانونی ناظر بر انسداد وجوه حساب‌های بانکی متعلق به صادرکننده چک برگشتی و نحوه رفع انسداد از وجوه مسدود شده را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر اعلام کرد که طی یک برنامه پنج ساله با تولید قراردادی دام، تولید گوشت عشایر به مقدار 250 هزار تن خواهد رسید.

در حالی که تنها چند روز از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در سال 1402 گذشته است، شایعاتی مبنی بر مرحله جدید واریز سود سهام عدالت در خرداد 1403 در حال شنیده شدن است.

مدیرعامل یک کارگزاری تاکید کرد که بازار سرمایه با هدایت جریان نقدینگی و سرمایه‌های عمومی به سمت تولید، نقش مهمی در اشتغال‌زایی، تولید و صنعت دارد. او اظهار داشت که این عملکرد بازار سرمایه علاوه بر تقویت توان تولید داخلی، زمینه‌ساز رشد اشتغال و ساز و کاری برای رشد، توسعه و شفافیت اقتصاد ملی است.

جهت مشاهده جزییات قیمت گوشت گوسفندی در تاریخ 5 فروردین 1403، لطفاً مطلب زیر را مطالعه نمایید.

قیمت طلا، سکه و ارز در اولین روز کاری سال 1403 مشخص شد.

قیمت مواد اولیه و نهاده‌های تولید صنعت تایر از سال گذشته تاکنون به صورت مستمر در حال افزایش است. با این حال، با اعمال قیمت دستوری، قیمت کالای نهایی به صورت پلکانی رشد کرده است.

به نظر رییس اتحادیه طلا و جواهر، به دلیل ثبات قیمت در روزهای پایانی سال 1402، احتمال افزایش قیمت در آینده کمتر است و قیمتها باید تثبیت شوند.