جمعه 7 اردیبهشت 1403

گوناگون وب‌گاه گسترش

گوناگون وب‌گاه گسترش

حداقل دستمزد برای امسال بی‌توجه به اعتراض جامعه کارگری فقط 20 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد، در حالی که مردم ایران سال 1402 را با تورم 50‌درصدی و نرخ دلار 50 هزار تومانی آغاز کرده بودند.

با توجه به گفته مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بر اساس آمار جدید در سال 1402، تعداد کل کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه پرداز در استان به 43 هزار و 474 نفر می‌رسد.

به گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در ایران در سه ماه ابتدایی سال 2024 (زمستان 1402) به 7 میلیون و 600 هزار تن رسیده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل، یعنی با افزایش 16.3 درصدی همراه بوده است.

به گفته سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، با اضافه شدن یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 به ناوگان هوایی کشور، روزانه یک هزار و 200 صندلی به ظرفیت پروازی ایران اضافه شده است. او افزود: در حال حاضر، برای انجام تمامی پروازهای داخلی و بین‌المللی، از تمامی ظرفیت‌های هوایی موجود خود استفاده می‌کنیم.

بیستمین حراج شمش طلا، در روز گذشته در مرکز مبادله ایران برگزار شد. در بیست دوره قبلی این حراج، که نتایج آن‌ها اعلام شده است، مجموعاً 27 هزار و 16 کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است. هدف از برگزاری حراج شمش، ایجاد یک فرآیند منظم و مداوم برای کنترل نرخ طلا و سکه در بازار است. علاوه بر این، این حراج به منظور کاهش قاچاق و استفاده نامناسب از طلا در صنعت برگزار می‌شود. حتی در صورت...

مصرف برق در کشور، رشد 6 درصدی داشته است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: از مجموع 887 نقطه‌ای که با پلیس بررسی شده و به این نتیجه رسیده‌ایم که بطور قطع جزو نقاط پرحادثه هستند، تقریباً 400 نقطه تاکنون برطرف شده‌اند و تعهد وجود دارد که تا پایان دوره حکومت فعلی، تمامی نقاط مورد نیاز رفع شوند.

بررسی ها نشان می دهد که برخی خودروساز ها، قیمت ها را بالا برده اند.

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه 18 تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد 80 متری در خیابان بهداشت، حداقل باید 1.7 میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

برمبنای داده‌های منتشر شده، واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است.

ایران و ترکمنستان، همکاری های خوبی را در زمینه صادرات و واردات انرژی آغاز کرده اند.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد قیمت کاکائو بیش از دو برابر در یک بازه زمانی 12 ماهه بودند. این جهش بی‌سابقه در قیمت‌ها باعث شک و تردید بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار کاکائو شد. اکنون بازرگانان نگران هستند که این افزایش قیمت‌ها ممکن است منجر به یک عقب نشینی طولانی مدت در تولید کاکائو توسط تولیدکنندگان شود.

مالیات یکی از اقلام درآمدی دولت در بودجه عمومی است که به‌طور کلی یکی از منابع پایدار برای تامین مالی دولت به شمار می‌رود.

هر بسته 30 عددی تخم مرغ دو زرده در بازار با قیمت 599 هزار تومان عرضه می‌شود.

در سال گذشته، بازار سرمایه تحت تأثیر افت و خیزهای متعدد قرار گرفت و سهامداران میلیونی نیز با شرایط سختی روبرو شدند. این موضوع باعث نارضایتی نسبی فعالان بازار سرمایه گردید. در همین زمان، مجید عشقی به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزیده شد و دوره فعالیت وی به مدت 30 ماه تمدید شد. با وجود اعتراض‌ها قبل و بعد از این انتصاب، وی با حضور در برنامه صف اول و توضیح درباره برنامه‌های...

گزارش تازه‌ترین تحلیل‌های اقتصاددانان آکسفورد اکونومیکس نشان می‌دهد که در سال 2024، قیمت‌های جهانی مواد غذایی احتمالاً کاهش خواهند یافت و تا حدودی آرامش را برای خریداران فراهم خواهند کرد. این پیش‌بینی‌ها به توجه به شرایط فعلی بازار و عوامل اقتصادی و تولیدی مرتبط با صنعت مواد غذایی ارائه شده‌اند. با افزایش تولید و عرضه مواد غذایی در سطح بین‌المللی و کاهش برخی از فشارهای قیمتی، انتظار...