سه‌شنبه 17 مهر 1403

گلرو: ایران ابتکار عمل خود در منطقه را تثبیت کرد / سیستم موشکی حزب‌الله همچنان فعال است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
گلرو: ایران ابتکار عمل خود در منطقه را تثبیت کرد / سیستم موشکی حزب‌الله همچنان فعال است + فیلم

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: سفر آقای عراقچی به بیروت در زمانی صورت گرفت که همزمان با بمباران رژیم صهیونیستی، هواپیمای ایشان در فرودگاه بیروت به زمین نشست و این نشان‌دهنده تداوم دیپلماسی مقاومت بعد از شهید امیرعبداللهیان است. وی با اشاره به شرایط حساس میدانی و حملات رژیم صهیونیستی در زمان حضور عراقچی...

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: سفر آقای عراقچی به بیروت در زمانی صورت گرفت که همزمان با بمباران رژیم صهیونیستی، هواپیمای ایشان در فرودگاه بیروت به زمین نشست و این نشان‌دهنده تداوم دیپلماسی مقاومت بعد از شهید امیرعبداللهیان است. وی با اشاره به شرایط حساس میدانی و حملات رژیم صهیونیستی در زمان حضور عراقچی در بیروت افزود: جامعه جهانی باید جلوی این جنایت‌ها را بگیرد و این وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی متوقف شود.

گلرو در ادامه به اظهارات رئیس‌جمهور ایران در قطر اشاره کرد و گفت: این اظهارات مقتدرانه، انسجام داخلی ایجاد کرده و برای ما مثبت است.

وی همچنین از ابتکار عمل جدید عراقچی برای حل مشکل آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان خبر داد و افزود: طرح آتش‌بس 21 فرانسوی‌ها پیش از شهادت سید حسن نصرالله پیگیری می‌شد و دبیرکل شهید حزب‌الله نیز با آن موافق بود. گلرو با اشاره به پشتیبانی آمریکایی‌ها از این طرح افزود: متأسفانه رژیم صهیونیستی این طرح را نپذیرفت و به جای آن حملات خود را تشدید کرد. دستگاه دیپلماسی و مجلس شورای اسلامی به شدت پیگیر آتش‌بس در لبنان و غزه هستند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پذیرش آتش‌بس از سوی مقاومت فلسطینی و حزب‌الله لبنان پرداخت و افزود: هر آتش‌بسی که مورد قبول مقاومت نباشد، پذیرفته نخواهد شد. این آتش‌بس باید مورد پذیرش ملت‌های لبنان و فلسطین قرار گیرد. گلرو همچنین به قطعنامه 1701 اشاره کرد و گفت: این قطعنامه همچنان قابل مذاکره و پیگیری است و هدف اصلی سفر عراقچی به بیروت، حمایت از مقاومت حزب‌الله لبنان و اعلام موضع مقتدرانه ایران در این شرایط حساس بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: حزب‌الله لبنان همچنان در وضعیت خوبی قرار دارد و سیستم موشکی این گروه فعال است و حزب‌الله با عملیات‌های زمینی مانع پیشروی رژیم صهیونیستی شده است وباید تلاش کنیم این وضعیت مستحکم‌تر شود.