شنبه 29 اردیبهشت 1403

گل‌محمدی رکوردها را پشت سر می‌گذارد؟

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
گل‌محمدی رکوردها را پشت سر می‌گذارد؟

اگر یحیی گل‌محمدی تا پایان قراردادش در پرسپولیس بماند، آمار مربیگری خود را از دوران بازیکنی در این تیم بیشتر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، دیدار با ملوان، صد و پنجاهمین تجربه سرمربیگری یحیی گل‌محمدی به همراه پرسپولیس خواهد بود. او در این مدت 88 برد و 43 مساوی به دست آورده تا با متوسط امتیازی و آمار برد بهتر نسبت به برانکو ایوانکوویچ، در تعقیب این چهره کروات باشد. برانکو 175 بار روی نیمکت پرسپولیس نشسته و بعد از پروین در جایگاه دوم قرار دارد.

با این حال نکته جالب این است که یحیی به عنوان بازیکن هم سابقه طولانی حضور در پرسپولیس را دارد و 163 بار در مسابقات لیگ پیراهن این تیم را پوشیده و در جام حذفی و آسیا نیز برای پرسپولیس به میدان رفته است. اگر یحیی پرسپولیس را به فینال جام حذفی برساند، تا پایان فصل به آمار 158 بازی خواهد رسید، اما برای شکستن رکورد بازیکنی باید یک فصل دیگر روی نیمکت قرمزها بماند.

البته یحیی برای فصل آینده هم تحت قرارداد پرسپولیس است و اگر اتفاق خاصی نیفتد، فصل آینده و با حضور پرسپولیس در آسیا، فرصت نزدیکی به رکورد استثنایی 200 بازی را هم خواهد داشت که آمار قابل‌توجه از ثبات یک سرمربی به حساب می‌آید.

گل‌محمدی در حالی آمار 150 بازی را ثبت خواهد کرد که هنوز 52 ساله است و راه زیادی را پیش روی خود می‌بیند و پرسپولیس نیز از داشتن چنین سرمربی شاخصی که سابقه حضور در ترکیب تیم را هم دارد، باید خوشحال باشد.

پرسپولیس و یحیی اگر در 8 بازی باقی‌مانده لیگ بیست و دوم به پیروزی برسند، یحیی می‌تواند با کسب سومین قهرمانی لیگ برتر و اولین جام حذفی، خود را به میزان افتخارات برانکو ایوانکوویچ نیز برساند.

منبع: ورزش سه