شنبه 29 اردیبهشت 1403

یادآوری ترس نیرو‌های انگلیسی از ایران در یک همایش تئاتری

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
یادآوری ترس نیرو‌های انگلیسی از ایران در یک همایش تئاتری

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سردار دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مهمان و سخنران این مراسم بود که گفت: هنر می‌تواند حرف خدا و پیامبرش را به‌گونه‌ای مقبول به بندگان خدا منتقل کند. اگر هنرمندی این کار را بکند، اولین خیرش برای خودِ آن هنرمند است. ما باید حرف خدا و پیامبر و معصومان را به مردم منتقل کنیم، نه حرف شیطان را. الان دعوای حق و...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سردار دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مهمان و سخنران این مراسم بود که گفت: هنر می‌تواند حرف خدا و پیامبرش را به‌گونه‌ای مقبول به بندگان خدا منتقل کند. اگر هنرمندی این کار را بکند، اولین خیرش برای خودِ آن هنرمند است. ما باید حرف خدا و پیامبر و معصومان را به مردم منتقل کنیم، نه حرف شیطان را. الان دعوای حق و باطل جاری است. همین آمریکا را ببینید که نماد شیطان است و قریب به اتفاق دنیا هم با آن‌ها هستند، ما هم این سمت ماجرا هستیم.

وی تاکید کرد: دهه هفتاد آمریکا متوجه شد که در جنگ سخت حریف ما نمی‌شود. به همین دلیل دنبال خباثت‌های دیگری رفت. الان احساس می‌کنند که می‌توانند به لحاظ جنگ‌های ترکیبی بر ما پیروز شوند. این هم اشتباه محاسباتی آنهاست که شکست خواهند خورد؛ درست مثل دفعات قبل که شکست خوردند.

سردار فدوی ادامه داد: 43 سال است که در همه دعوا‌های با آمریکا، آن‌ها حتی یک پیروزی هم نداشته‌اند. این پیروزی‌های ما به این دلیل است که امت ما به‌طور نسبی به دستورات و تکالیف خدا عمل می‌کنند. حال تصور کنید اگر ما به‌طور کامل به تکالیف الهی عمل کنیم چه خواهد شد. ما باید از خدا حساب ببریم نه از شیطان. هنر یکی از بهترین زبان‌ها و روش‌ها برای انتقال این مفاهیم است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در جنگ یمن سایه‌ای از انقلاب اسلامی افتاد و می‌بینید که چگونه در حال مقاومت هستند. در این هشت سال روبه‌روی سعودی‌ها و تمام دنیا ایستادند. وقتی جنگ یمن شروع شد، حوثی‌ها فقط کلاشینکف داشتند. الان اعلام کرده‌اند که بُرد موشک‌هایشان به تمام اهداف‌شان می‌رسد. همین مسئله موجب وحشت صهیونیست‌ها شد.

فدوی تاکید کرد: وقتی انگلیسی‌ها را در دریا گرفتیم، سربازان‌شان به‌شدت ترسیده بودند. آن‌ها خودشان را خراب کرده بودند. این سربازان انگلیسی به سختی انتخاب می‌شوند و دوره‌های به شدت سختی را پشت‌سر می‌گذارند. از آن‌ها به نام قدرقدرت یاد می‌شود که گویی شکست‌ناپذیرند. اما در مقابل ما زانو زدند.

محمد نادری رئیس بنیاد روایت فتح با حضور روی صحنه نشان جشنواره تئاتر مقاومت را به سردار فدوی تقدیم کرد.

هوشنگ هیهاوند و مرتضی کروغلی دو پیشکسوت عرصه تئاتر بودند که در این مراسم به پاسِ یک عمر فعالیت هنری تقدیر شدند.

همچنین برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی و تقدیر شدند. با اعلام کاظم نظری مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از میان نمایش‌های حاضر در بخش خیابانیِ جشنواره تئاتر مقاومت، نمایش‌های قل آب، غم‌دیدگان، پرسه در نیاز، بازمانده و سرزمین مادری برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر انتخاب شدند.

منبع: روزنامه کیهان