سه‌شنبه 17 مهر 1403

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می کشد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می کشد؟

زبان فرانسه یکی از مهم ترین و پرکاربردترین زبان های رایج دنیاست. یادگیری زبان فرانسه امروزه در بسیاری از کشور های دنیا مطرح است و آموزشگاه های بی شماری این زبان دوست داشتنی را آموزش می دهند.

در این مقاله به یکی از سؤال ها پرتکرار پاسخ می دهیم که دقیقا چه میزان زمان برای یادگیری زبان فرانسه لازم است؟

هدفگذاریبراییادگیریزبانفرانسه

زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه بستگی به هدف گذاری شما دارد. اگر شما قصد شرکت در کلاس آموزش زبان فرانسه دارید، ابتدا باید به این سؤال پاسخ دهید که هدفتان چیست؟

اگر هدف شما از یادگیری زبان فرانسه، تجارت، ازدواج، ارتباط با فرانسوی زبان ها و ازین قبیل موارد باشد شما نیاز به تمرکز روی مکالمه زبان فرانسه دارید و باید آموزش زبان فرانسه را با رویکرد تقویت مکالمه پیگیری کنید.

اگر به دنبال این هستید که پس از یادگیری زبان فرانسه، از کتاب ها، مقالات و منابع علمی و پژوهشی به زبان فرانسه استفاده کنید و یا به حرفه ی مترجمی علاقمند هستید، باید از همان ابتدا با تمرکز بر تقویت جنبه ی درک متن و ترجمه زبان فرانسه را بیاموزید.

همچنین کسانی که علاقمند به فیلم، سریال، تئاتر و هنرهای نمایشی هستند نیاز به تقویت درک شنیداری زبان فرانسه دارند.

طبیعی است که هرکدام ازین اهداف، زمان خاص به خود را می طلبد و یکی از دیگری ممکن است طولانی تر باشد.

برنامهریزیمناسبروزانهبرایزبانفرانسه

یکی دیگر از نکات مهم و تعیین کننده در مقدار زمان مناسب برای یادگیری زبان فرانسه این است که شما چقدر در روز و هفته برای یادگیری زبان فرانسه وقت می گذارید؟

طبیعتا زبان آموزی که در روز سه تا چهار ساعت صرف یادگیری و تمرین زبان فرانسه می کند بسیار سریع تر از فردی که کمتر از یک ساعت در روز زبان می آموزد به نتیجه می رسد.

اگر نمی دانید کدام برنامه برای یادگیری زبان فرانسه مناسب شما است، می توانید با کارشناسان سایت گیشه (guichet.ir) به صورت آنلاین و یا با شماره (02128424132) تماس بگیرید.

به طور کلی زبان فرانسه شش سطح دارد و توانایی های شما در این زبان بر اساس این شش سطح ارزیابی می شود. در ادامه میزان زمان مناسب برای رسیدن به هر سطح را توضیح می دهیم.

زمانمناسببراییادگیریزبانفرانسهسطح A1

اگر قبل از شروع یادگیری زبان فرانسه با یکی از زبان های لاتین آشنایی دارید، مدت زمان لازم برای شما کاهش می یابد و طبیعتا با سرعت بیشتری پیشرفت می کنید.

در صورتی که زبان مادری شما فارسی است و هیچ زبان دیگری را آموزش ندیده اید، برای رسیدن به سطح اول A1 و اخذ مدرک سفارت فرانسه نیاز به 185 ساعت آموزش مداوم دارید.

طبیعی است که این آموزش باید پیوسته و روزانه باشد تا مطالبی که آموخته اید را فراموش نکنید.

زمانمناسببراییادگیریزبانفرانسهسطح A2

سطح A2 دومین سطح مقدماتی است که در آن دایره لغات شما گسترش می یابد و از نظر گرامی توانایی بیشتری کسب می کنید. در این سطح می توانید در مورد عادت های روزمره و مسائل ساده صحبت کنید.

برای رسیدن به سطح A2 زبان فرانسه، پس از اتمام سطح A1، نیاز به 276 ساعت آموزش (با احتساب ساعت های سطح 1، در مجموع 461 ساعت) دارید.

زمانمناسببراییادگیریزبانفرانسهسطح B1

سطح سوم B1 در واقع آخرین سطح دوره ی ابتدایی و یا اولین سطح متوسطه در زبان فرانسه است. در این سطح شما می توانید از احساسات خود صحبت کنید. مطالب را با جملاتی ساده نقد کنید و نظر خود را بیان کنید.

برای رسیدی به سطح B1 زبان فرانسه، نیاز به 307 ساعت آموزش اضافه دارید. (با احتساب ساعت های دو سطح اول، در مجموع 768 ساعت).

زمانمناسببراییادگیریزبانفرانسهسطح B2

سطح B2 نقطه ی آغازین سطح پیشرفته زبان فرانسوی است. با رسیدن به این مرحله شما می توانید استدلال کنید، نظرات خود در مورد مسائل گوناگون را بیان کرده و از ویژگی های مثبت و منفی سخن بگویید.

برای رسیدن به سطح B2 زبان فرانسه نیاز به 406 ساعت آموزش دارید. (با احتساب ساعت های سه سطح قبل، در مجموع 1174 ساعت آموزش).

زمانمناسببراییادگیریزبانفرانسهسطح C1

سطح C1 در واقع مرحله ای پیشرفته از زبان فرانسه است که می توانید بداهه و به سادگی در مورد هر موضوعی به زبان فرانسه سخن بگویید.

برای رسیدن به سطح C1 زبان فرانسه، نیاز به 554 ساعت آموزش دارید. (با احتساب ساعت های چهار سطح قبل، در مجموع 1728 ساعت آموزش)

زمانمناسببراییادگیریزبانفرانسهسطح C2

سطح C2 زبان فرانسه ایستگاه آخر یادگیری این زبان زیباست. با رسیدن به این سطح شما مانند یک نیتیو و کسی که زبان مادری اش فرانسوی است می توانید صحبت کنید.

برای رسیدن به این سطح نیاز به 384 ساعت آموزش دارید. (با احتساب ساعت های سطوح قبلی، در مجموع 2112 ساعت آموزش)

توصیههاییبرایپیشرفتسریعتر

دنبال کردن مداوم کلاس ها و تمرین روزانه از اصول اولیه ی یادگیری زبان است. فراموش نکنید زبان جدید تا تثبیت شدن در ذهن شما راه زیادی دارد. ذهن شما هنوز به آن عادت نکرده و با گذشت کمترین میزان زمان آن را فراموش می کند.

توصیه های زیر می توانند سرعت پیشرفت شما در یادگیری زبان فرانسه و تثبیت مطالب را بالا ببرند.

پکیجآموزشزبانفرانسه

اگر فرصت کافی برای جابجا شدن در شهر برای شرکت در کلاس را ندارید، می توانید از پکیج زبان فرانسه استفاده کنید. در این صورت خودتان زمان را مدیریت می کنید و و حتی با داشتن فرصت های کوتاه در بازه های مختلف هر روز، می توانید چند قدم پیشرفت کنید.

پکیج آموزش زبان فرانسه گیشه یکی از جامع ترین و با کیفیت ترین دوره های زبان فرانسه است که می توانید با جستجوی عبارت «پکیج آموزش زبان فرانسه گیشه» در گوگل جزئیات بیشتر و ویدئوهای رایگان بعضی از جلسات آن را مشاهده کنید.

فیلمفرانسویببینید

فیلم و سریال ها انبوهی از جملات پرکاربرد در زندگی روزمره را به شما می آموزند. طبیعی است که در قدم های اولیه شما تقریبا هیچ چیز از فیلم را متوجه نمی شوید. اما اجازه دهید گوش هایتان به آواهای جدید عادت کنند.

موزیکفرانسویگوشکنید

یادگیری زبان با موزیک فرانسوی یکی از متدهای موفق است. شما می توانید از موزیک های ساده برای تقویت زبان خود بهره ببرید.

این باعث می شود برنامه یادگیری شما تنوع داشته باشد و هر روز از آن بیشتر لذت ببرید.

ازشبکههایاجتماعیاستفادهکنید

به راحتی در شبکه های اجتماعی می توانید با افراد فرانسوی زبان سراسر دنیا آشنا شده و گفتگو کنید. از اشتباه نترسید. سعی کنید صحبت کنید حتی به صورت متنی!

خودراغرقدرزبانفرانسهکنید

مهم ترین نکته همین است. به یادگیری کتاب درسی و آموزه های استاد اکتفا نکنید. خود را غرق در زبان فرانسه کنید. از موزیک و فیلم و سریال، تا تئاتر و کتاب صوتی و پادکست های آموزشی برای تنوع دادن به آموزش خود بهره ببرید.

سخنپایانی

در صورتی که در زمینه یادگیری زبان فرانسه نیاز به مشاوره دارید، با کارشناسان سایت گیشه guichet.ir تماس بگیرید. شماره تماس آموزشگاه گیشه 02128424132

هم اکنون دیگران می خوانند 21 اردیبهشت 1402 - 12:04
یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می کشد؟ 2
یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می کشد؟ 3