چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

یونان اوکراین را ناامید کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
یونان اوکراین را ناامید کرد

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس -300 به اوکراین بدهد.

در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس -300 به اوکراین بدهد.

خبر مرتبط تخصیص کمک نظامی 6 میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نشست گروه تماس اوکراین در ادامه مواضع روسیه ستیزانه کشورش از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش 6 میلیارد دلار خبر داد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس -300 یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

خبر مرتبط واکنش کاخ سفید به درخواست زلنسکی درباره سامانه پاتریوت

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی به اوکراین نمی‌دهد.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

یونان اوکراین را ناامید کرد 2
یونان اوکراین را ناامید کرد 3