دوشنبه 16 مهر 1403

یکم شهریور آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یکم شهریور آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: شنبه / یکم شهریورماه / آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است.

میرحیدر رضوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 31 مردادماه، آخرین مهلت مقرر قانونی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در سال جاری بود که با توجه به مصادف شدن با روز تعطیل (جمعه) بر اساس قانون، روز شنبه / یکم شهریورماه / آخرین مهلت قانونی برای ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تراکم بالای ارائه اظهارنامه مالیاتی در روز پایانی از مودیان مالیاتی انتظار می‌رود هر چه سریعتر نسبت به ارائه اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال 1398 خود از طریق سایت سازمان به نشانی tax.gov.ir اقدام کرده و این امر را به لحظات پایانی مهلت قانونی، موکول نکنند.

رضوی تصریح کرد: مودیان مالیاتی در صورت عدم ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر از هرگونه تسهیلات و مشوق‌های قانونی، محروم خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: شورای عالی اقتصادی با تصویب ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، موعدهای مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌ها و رسیدگی‌های مالیاتی را امسال به مدت 2 ماه تمدید کرده بود.

وی اظهار داشت: به این ترتیب برای تسلیم اظهارنامه عملکرد موضوع ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی یا صاحبان مشاغل تا 31 مردادماه مهلت دارند.

رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت تسهیل و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تسریع در الکترونیکی‌سازی بخشی از خدمات سازمان امور مالیاتی، اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در زنجان آغاز شد و هم‌اکنون بیش از 30 خدمت مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارائه می‌شود.

وی افزود: طرح ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی از تازه‌ترین اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور است که به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در مکانیزاسیون فرآیندها اجرا می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان همچنین نسبت به مراقبت در برابر کلاهبرداران اینترنتی هشدار داد.

وی با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد شیاد از طریق ایجاد سایت‌های جعلی اخذ مالیات و دستیابی به اطلاعات کارت‌های بانکی مودیان گفت: مودیان محترم مالیاتی، مراقب شگرد این کلاهبرداران در فضای مجازی باشند.

رضوی خاطرنشان کرد: برخی از جرایم رایانه‌ای با تکیه بر اصول مهندسی اجتماعی و به‌کارگیری صفحات جعلی به منظور القای تفکر به کاربران در راستای انجام اقدامات مورد نظر مهاجمان سایبری انجام می‌شود.

وی افزود: اخیرا مشاهده شده که برخی از این جرایم در فضای مجازی توسط ثبت‌کنندگان آگهی در سایت‌هایی مانند دیوار، تحت عنوان اخذ مالیات انجام می‌شود به‌گونه‌ای که این آگهی‌ها، مودیان مالیاتی را به سایت‌های جعلی پرداخت مالیات، هدایت کرده و در نهایت، اطلاعات مربوط به کارت‌های بانکی آن‌ها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با تاکید بر اینکه تمام امور مربوط به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: بر این اساس، هرگونه واریز مالیات از طریق شیوه‌هایی به جز دستگاه‌های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی و درگاه‌های الکترونیکی سازمان یا مراجعه به شعب بانک‌ها، غیرقانونی بوده و حاکی از شگردهای کلاهبرداری است.

*س_برچسب‌ها_س*