سه‌شنبه 24 مهر 1403

10 هزار نفر در سروآباد از کمک‌های معیشتی بهره مند شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 هزار نفر در سروآباد از کمک‌های معیشتی بهره مند شدند

سنندج - ایرنا - فرماندار سروآباد گفت: بیش از 10 هزار نفر از اقشار مختلف مردم (کولبر، بی بضاعت و نیازمند و محروم) در این شهرستان از بسته کمک‌های معیشتی بهره مند شدند.

یوسف باشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد پنج هزار و 300 عدد کارت هدیه در بین کولبران و نیازمندان واقعی که توسط دهیاران و شوراهای اسلامی و همچنین نهادهای حمایتی شهرستان (کمیته امداد و بهزیستی) شناسایی شده بودند توزیع شد.

وی افزود: ارزش کارت های هدیه توزیع شده با احتساب هر کارت هدیه 200 هزار تومانی یک میلیارد و 60 میلیون تومان بود که از محل اعتبارات استانی و کمک بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای انقلابی تامین و در بین مرزنشینان و کولبران شهرستان توزیع شد.

فرماندار سروآباد یادآور شد: بیش از پنج هزار بسته غذایی و معیشتی نیز در قالب طرح کمک مومنانه به همت سپاه سروآباد، استانداری کردستان و بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان که در این شهرستان مستقر است در بین فقرا و نیازمندان و خانواده های بی بضاعت و آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع شد.

وی اضافه کرد: ارزش هر بسته غذایی 400 هزار تومان بود که در مجموع 2 میلیارد تومان ارزش واقعی بسته‌های معیشتی توزیع شده بود که این کار در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به خانواده‌های نیازمند، بی بضاعت و آسیب دیده از ویروس کرونا انجام شد.

باشی گفت: در مجموع بیش از سه میلیارد تومان کمک معیشتی و کارت هدیه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بین خانوارهای نیازمند و بی بضاعت و کولبران شهرستان توزیع شده که کمک بسیار خوبی برای اهالی شهرستان کوچک و حدود 45 هزار نفری سروآباد است که بیانگر توجه ویژه نظام و دولت به مرزنشینان و نیازمندان جامعه است.

فرماندار سروآباد با تشکر از بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان که در شهرستان مستقر است، تاکید کرد: این نهاد در زمان شیوع ویروس کرونا خدمت بسیار ارزشمندی در منطقه ارائه کرده بطوریکه تعداد پنچ هزار بسته حمایتی از طرف بنیاد علوی (بنیاد مستضعفان) در سه مرحله در سطح شهرستان توزیع شده که شامل سه هزار بسته معیشتی و دو هزار کارت هدیه 200 هزار تومانی بود، همچنین از طرف این بنیاد به تعداد 400 نفر از شاغلین و صاحبان کار و کسب های آسیب دیده از کرونا تسهیلات قرض‌الحسنه 50 میلیون ریالی با کارمزد 2 درصد و دوره بازپرداخت اقساط 24 ماهه پرداخت شده است.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون 124 هزار و 603 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 62 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 119 رسید.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*