یک‌شنبه 15 مهر 1403

100 درصد مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم زنجان تحت پوشش اینترنت قرار دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
100 درصد مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم زنجان تحت پوشش اینترنت قرار دارند

زنجان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 100 درصد مدارس مقطع متوسطه اول و دوم، 88 واحد هنرستانی اعم از کارو دانش و فنی و حرفه‌ای و 156 واحد نظری این استان تحت پوشش شبکه اینترنت و فضای مجازی قرار دارند.

داود بهرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مقطع متوسطه اول از 426 واحد آموزشی فعال فقط 55 آموزشگاه به اینترنت دسترسی ندارند که برای این تعداد برنامه های مختلف تلفیقی از قبیل آموزش‌های حضوری، شبکه شاد، تدوین درسنامه های آموزشی، جزوات آموزشی مکتوب، برنامه آموزشی تلویزیونی، گروه بندی دانش‌آموزان مدارس پرجمعیت و برگزاری آموزش های حضوری درمدارس کم جمعیت شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: فرآیند آموزش و یادگیری با شیوع کرونا مختل شده و در واقع ارتباطات چهره به چهره معلم و دانش آموز تحت الشعاع قرار گرفته است که به نوبه خود در بحث کیفیت آموزشی، اثرات منفی برجای می‌گذارد.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس با تدابیر و جلسات توجیهی در مناطق 14 گانه آموزش و پرورش استان و بهره گیری از ظرفیت کلاس های حضوری به نحو مطلوب، بخش عمده ای از انرژی این اداره کل صرف تولید محتوای با کیفیت آموزشی و بارگذاری آن در شبکه شاد این خلاء آموزشی جبران شده است تا از شکاف آموزشی پیشگیری شود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس به صورت حضوری در روزهای کرونایی اظهار داشت: این مهم در استان طبق پروتکل های اعلام شده انجام می شود و در میان هر نوع اقدامی اعم از برگزاری حضوری و غیرحضوری کلاس‌های درس تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است.

بهرامی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس در شرایط کنونی خانواده ها به این مهم توجه کنند که اصل سلامت بر آموزش ارجحیت دارد چرا که این مقوله مهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این میان اگر متولیان امر در مدرسه ای احساس کنند امنیت روانی و سلامت گروه‌های هدف با خطر مواجه می شود تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده خواهد شد.

وی اظهار داشت: طبق بخشنامه ها، زمان حضور دانش آموزان در مدارس به یک سوم کاهش یافته است و در این میان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ابلاغ پروتکل ها در مدارس روزانه و شبانه روزی، گروه بندی واحدهای آموزشی پرجمعیت، تامین و تهیه اقلام بهداشتی توسط خود والدین و ارائه آموزش های مستمر به عنوان دستیاران نقش مهمی دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص آخرین وضعیت توزیع کتب درسی نیز گفت: در زمان حاضر 98 درصد کتب درسی ثبت، سفارش و تحویل واحدهای آموزشی مناطق 14 گانه و اغلب توزیع شده و مابقی درحال توزیع است.

وی خاطرنشان کرد: امسال توزیع کتب درسی از طریق سامانه تعیین شده ای انجام گرفت که روند خوبی را در این بخش برخلاف سال های قبل ترسیم کرد و طبق برنامه ریزی ها دانش آموزانی که کتابهای خود را به دلایل مختلفی دریافت نکرده اند، تا پایان هفته جاری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی می توانند نسبت به دریافت کتابهای درسی خود اقدام کنند.

*س_برچسب‌ها_س*