یک‌شنبه 22 مهر 1403

100 هکتار زمین برای طراحی سایت پارک علم و فناوری استان اردبیل اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
100 هکتار زمین برای طراحی سایت پارک علم و فناوری استان اردبیل اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل از اختصاص 100 هکتار زمین برای طراحی سایت پارک علم و فناوری استان خبر داد.

اکبر بهنامجو روز جمعه در جریان بازدید از پارک علم و فناوری استان و جلسه با مسوولان این مجموعه اظهار کرد: با عنایت به اعلام نیاز پارک به این سایت، راه و شهرسازی استان زمین مورد نیاز را در اختیار این مجموعه قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: یک سایت پنج هکتاری در شهرک الهیه اردبیل برای این مجموعه در نظر گرفته شده بود که عملیات اجرایی ساختمان با طراحی مناسب 5000متر زیربنا تا یک ماه آینده آغاز می شود.

او اضافه کرد: ساختمان پارک علم و فناوری استان باحمایت و همکاری نهاد ریاست جمهوری و سازمان مدیریت با زیربنای حدود1000 متر مربع در آینده نزدیک خریداری می‌شود تا تیم‌های فعال و کارکنان پارک به ساختمان جدید انتقال یابند.

وی با بیان اینکه باید در فاز اول مشکل مکان و امکانات لازم برای پارک علم و فناوری حل و فصل شود گفت: در صورت تامین تجهیزات و ساختمان مورد نیاز فعالین این عرصه به راحتی می‌توانند اختراع خود را به مرحله انبوه برسانند.

استاندار اردبیل گفت: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در پارک علم و فناوری استان اردبیل بیشتر شده و 350 تیم در این مجموعه فعالیت دارند.

بهنامجو ورود پارک علم و فناوری به بحث‌های فرهنگی را یادآور شد و گفت: در ساخت انیمیشن‌ها فعالیت خوبی از سوی فعالان این عرصه انجام شده و برای صدور مجوز از سوی فرهنگ و ارشاد پیگیری های لازم جهت استفاده عموم صورت میگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار دستگاه تب سنج لیزری مطابق با استاندارد جهانی در پارک علم و فناوری استان طراحی شده است افزود: طراحی این تب سنج که توسط نیروهای بومی انجام شده برای مراکز بهداشتی مورد نیاز بوده که با پیگیری و صدور مجوز لازم می‌تواند به تولید انبوه برسد.

استاندار اردبیل در ادامه از تولید کافی دستگاه ضدعفونی کننده etmبانکها خبر داد و گفت: این دستگاه نیز در جریان شیوع ویروس کرنا توسط مخترع اردبیلی ساخته شد و خوشبختانه به تولید انبوه رسیده و بازاریابی خوبی در داخل استان و سایر استان ها برای این محصول انجام شده است.

وی همچنین از راه اندازی سامانه تشخیص بیماری‌های ریوی در استان خبر داد و گفت: این سامانه در مرحله اول تشخیص بیماری کرونا و اثرات این ویروس کاملا هوشمند عمل می‌کند و برای اولین بار در بیمارستان‌های استان مورد استفاده قرار می گیرد.

بهنامجو از تولید انبوه ماسکN95 در استان اردبیل خبر داد و گفت: خوشبختانه چهار خط تولید ماسک N95 در استان راه اندازی شده که علاوه برنیازهای بیمارستان های استان به سایر نقاط کشور نیز ارسال میشود.

وی افزود: سه مرکز تولید انبوه ماسک های جراحی استاندارد در این استان فعال است که در بحث کرونا نه تنها نیاز استان بلکه نیاز سایر استان ها را تامین کرده و در تولید البسه بیمارستان نیز استان اردبیل خودکفا بوده و به کمک سایر مناطق کشور نیز رسیده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در این مقطع پارک علم و فناوری استان کارهای خوبی انجام داده گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا چندین اختراع از سوی فعالان این عرصه صورت گرفته و در صورت تولید انبوه در سطح کشور میتواند به عنوان برند کالا مورد بهره برداری قرار گیرند.

*س_برچسب‌ها_س*