شنبه 14 مهر 1403

118 هزار بیمار مشکوک کرونایی به مراکز 16 ساعته زنجان مراجعه کرده‌اند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
118 هزار بیمار مشکوک کرونایی به مراکز 16 ساعته زنجان مراجعه کرده‌اند

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان زنجان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 118 هزار بیمار مشکوک کرونایی به مراکز 16 ساعته استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 45 هزار نفراز سوی کارشناسان مراکز مورد پیگیری قرار گرفته و اغلب آنان بصورت سرپایی درمان شده‌اند.

دکتر پرویز قزلباش شامگاه سه شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه تعداد تست های آزمایشگاهی کرونایی در استان به روزانه یکهزارو 200 مورد افزایش یافته است، افزود: تاکنون از بیش از 67 هزار نفر نمونه‌گیری سرپایی کرونا انجام گرفته و 15 هزار نفر نیز بستری تجمعی در بیمارستان های استان را شامل می شود.

وی اضافه کرد: شمار موارد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی استان اکنون به رقم حدود 30 هزار نفر رسیده است و موارد سرپایی های کرونایی با توجه به روند صعودی بیماری در هفته سوم آبان ماه به حدود 6 هزار نفر رسید اما بررسی میدانی در مجموع 10 هزار نفر را نشان می دهد.

قزلباش افزود: بر اساس گزارش ها، بیماریابی در مراکز 16 ساعته استان همچنان ادامه دارد و به همین دلیل مراکز از 11 مورد به 22 مورد افزایش یافته که و در واقع افزایش 2 برابری را نشان می دهد که می توان گفت بیماریابی روند بهتری یافته است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با راه اندازی آزمایشگاه سوم در حوزه بهداشت که با افتتاح فاز بعدی آن در روزهای آینده میزان شناسایی کرونایی ها به مراتب افزایش خواهد یافت که امیدواریم با دریافت تست های سریع که این استان نیز جزو اولویت کشوری است، شناسایی بیماران سرپایی با حجم وسیع تری انجام شود.

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر وضعیت به موج دوم کرونا در استان نزدیک تر شده، اما همچنان با شیب ملایمی در حال افزایش است در حالی که در موج دوم شیب بیماری بسیار صعودی بود اما اکنون با اقدامات انجام گرفته تسلط بر بیماری حاکم شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طی تیر امسال میانگین بستری روزانه کرونایی در بیمارستان های استان 85 بیمار بود که در آبان امسال این تعداد به 102 نفر رسیده و طی یکماه گذشته بستری ها حدود 650 نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تخت های بیمارستانی به نحو مناسبی استفاده می شود و از طرفی ترخیص ها نیز بیش از گذشته مدیریت شده است.

به گفته این مسؤول، در صورت روند صعودی و انفجاری بیماران کرونایی در روزهای آینده از ظرفیت نقاهتگاهها استفاده خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*