یک‌شنبه 15 مهر 1403

1.2 میلیون ایرانی در نوبت حج تمتع هستند

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
1.2 میلیون ایرانی در نوبت حج تمتع هستند

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: یک‌میلیون و 200هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع و حدود شش‌میلیون نفر نیز در نوبت اعزام به سفر زیارتی حج عمره هستند.

به گزارش مشرق، عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی گفت: به‌دلیل شیوع کرونا مدت‌هاست سفرهای زیارتی به‌مقاصد مختلف تعطیل شده است و درخواست بسیاری از مردم کشور راه‌اندازی دوباره این سفرهای بابرکت است.

بیشتر بخوانید:

امنیت زائران سوریه تضمین شده است

سید محمد پاک‌مهر افزود: تاکنون ودیعه‌گذاران حج تمتع به بیش از یک‌میلیون و 200 هزار نفر رسیدند و حدود 15 سال طول می‌کشد که این افراد توفیق زیارت خانه خدا را پیدا کنند.

پاکمهر گفت: تعداد ودیعه‌گذاران سفر عمره نیز پنج‌میلیون و 800 هزار نفر هستند که مدت‌ها است این سفر نیز به‌دلایل مختلف تعطیل شده است.

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی گفت: شیوع بیماری مهلک و بسیار مسری کرونا سد راه بزرگترین اجتماع‌های زیارتی سرزمین وحی و عتبات شده است. امیدواریم در ایام سال جدید, سفرهای زیارتی عتبات عالیات عراق و سوریه برقرار شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی درباره نیاز استان خراسان شمالی به راه‌اندازی زیرساخت‌های مورد نیاز اداری بیان داشت: امیدواریم با سفر رئیس جدید سازمان حج و زیارت, شاهد کلنگ‌زنی ساختمان حج و زیارت استان خراسان شمالی باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران