پنج‌شنبه 19 مهر 1403

12 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری "علمدار" در کرمان ارسال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
12 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری "علمدار" در کرمان ارسال شد

کرمان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدود 12 هزار اثر تاکنون به دبیرخانه کشوری نخستین جشنواره فرهنگی - هنری "علمدار" یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان ارسال شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، صدیقه مرادی با بیان اینکه نخستین جشنواره فرهنگی - هنری علمدار یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان برگزار می شود افزود: آثار ارائه شده فرهنگیان و دانش آموزان کشور به این جشنواره در رشته های شعر، داستان کوتاه، مقاله، بیان خاطره، خوشنویسی، نقاشی و سایر رشته ها بوده که قابل ذکر است، تعداد آثار ارسالی 2 برابر این تعداد است اما با توجه به این که در محورهای تعیین شده نبوده اند برای داوری پذیرفته نشده اند.

وی اظهار داشت: فرهنگیان و دانش آموزانی که تمایل به شرکت در نخستین جشنواره فرهنگی - هنری "علمدار" را دارند، تا 10 آذر 99 می توانند آثارشان را به کانال جشنواره، در شبکه شاد به نشانی Alamdar99 @ ارسال کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان همچنین بر هدایت تحصیلی مناسب ویژه دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول تاکید کرد و گفت: مشاوره های تلفنی از طریق "صدای مشاور" در تقویت روحیه دانش آموزان و کمک به حل مشکلات روحی و عاطفی خانواده ها و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر بوده اند.

مرادی از شکل گیری "باشگاه هنرهای نمایشی کشور" در استان کرمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این باشگاه با حضور حداکثری فرزندان هنرمند این سرزمین، پرتوان و باقدرت کار خود را پیش برد و زمینه رقابت سالم این عزیزان فراهم شود.

وی گفت: طرح"یاریگران زندگی" در 60 درصد مدارس استان کرمان باید اجرا شود و بر برگزاری یادواره های شهدا، پیش اجلاسیه های نماز با راهبرد "مسجد، منزل، مدرسه" و فراخوان "پرسش مهر" تاکید می شود.

مرادی با بیان این که با توجه به شرایط اپیدمی کرونا فعالیت های پرورشی کاهش پیدا نکرده است، اظهار داشت: امسال برنامه "مصباح الهدی" با محوریت شخصیت و کرامات حضرت امام سجاد (ع) برگزار می شود و 6 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی نیز طی برنامه ها و جشن های مجازی قرآن آموزی، کتاب های قرآن خود را دریافت کرده اند.

*س_برچسب‌ها_س*